176 / 365

- Haziran 25, 2017


Dün kahve içip de yatmaya çalışınca gece 3e kadar bir türlü uyku tutmadı. Sabah da 6da kalktık, 3 saatlik uykuyla ve dünkü bayram temizliğinin verdiği hamlıkla ayakta kalmaya çalışıyorum.

Hiç şeker toplamaya gelen çocuk olmadı. Bu alışkanlık da mı maziye gömüldü yoksa? Onları görünce çocukluğumu hatırlıyordum. Ama artık kim gönül rahatlığıyla çocuğunun başkalarının kapılarında dolanmasına izin verir ki? Biri manyak çıksa, çekip içeri alsa nerden bileceksin kimin kapısındayken kaybolduğunu....
Çocuklar için çok endişeleniyorum. Bu devirde çocuk sahibi olabilenleri de cesaretlerinden dolayı tebrik ediyorum...

Human Planet diye bir belgesel varmış, sekiz bölümlük. Çok güzel diyorlar. İlk bölümüne bakayım dedim ama bir kaç dakika sonra misafir gelince bıraktım tabi. Yalnız baştaki söylenen şey çok dikkatimi çekti. Dünya'nın %70'ini denizlerin oluşturduğunu biliyoruz, peki dünyadaki canlı sayısının 4te 3ünü de deniz canlılarının oluşturduğunu düşünmüş müydünüz? Ben hiç bu açıdan bakmamıştım. Düşünsenize su altında devasa bir alem var ve biz yeryüzündeki bir kaç milyonluk insan türü olarak kendimizi dünyanın sahipleri sanıyoruz. Biz nefes alarak, karada yaşıyoruz ama bizim iki katımızdan fazla sayıda canlı suda yaşıyor. Okyanus dibinde hiç haberimiz olmayan yaşamlar var.

Benzer Yayınlar

4 yorum

  1. Dünyamız çox kirləndi:( Artıq saf bir uşaqlıq yaşanmır buralarda.
    Dəniz canlıları haqqındakı bilgiləri ilk dəfədir eşidirəm. Çoox maraqlı gəldi mənə də.
    Bu arada bayramın mübarək canım mənim!!! Neçə gözəl bayramlara inşallah. ♡♡♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Dünya çok kötü :(
      Aslında araştırdıkça o kadar çok bilmediğimiz şey çıkıyor ki...
      Size de iyi bayramlar dilerim :)

      Sil
  2. Iyi bayramlar gerçekten su altı harika bir yer keşke bizde suda yaşasaydık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de aklımdan geçti, keşke sualtında yaşasaydık diye... Süzüle süzüle yaşadık ne güzel :)
      İyi bayramlar

      Sil