Ziraat bankası Sim kart blokesi kaldırma


Sim kartımı 4,5G ye çevirdiğim için ziraat'in mobil bankacılığına giriş yapamıyorum. Vakıfbank'ta çağrı merkezinden kolayca kaldırabilmiştim ama bunda olmuyor.

Çağrı merkezine ulaşmaya çalışıyorum, müşteri hizmetlerine bağlanmıyor, ATM'den blokeyi kaldırabilirsiniz diyor telesekreter. İnternetten araştırıyorum, Ziraat bankasının kendi sitesinde sadece ATM'den bloke kaldırabileceğimiz yazıyor ama o aşamaya nasıl ulaşacağımız kesinlikle açıklanmamış. Ben de sanıyorum ki ATM'ye gidince kartımı taktığımda karşıma bir ekran çıkaracak "sim kart blokenizi kaldırmak istiyormusunuz? Evet/Hayır" gibi, ben de evet'i, seçeceğim ve olay bitecek.

Ziraat'i bilenler bilir, her daim kalabalık. Haftasonu gittim 9-10 kişilik uzun bir kuyruğa girdim bekledim tam sıra bana geldi bakıyorum bakıyorum bulamıyorum ekrandan, böyle bir seçenek yok. Tek tek hepsini deniyorum yok. Çok fazla da oyalanıp sıradakilerin zamanını çalmak istemedim, o yüzden çok uğraşmayıp çıktım. Acele ettiğim için ben göremedim herhalde dedim.

Bu sabah işe gelirken yine uğradım taktım kartı bakıyorum bakıyorum yok, bu sefer inat ettim bulacağım diye ama bulamıyorum. Sırada bekleyen birine sordum siz görebiliyor musunuz ben bulamadım diye. O da baktı bulamadı. Pes edip oradan da çıktım. Çağrı merkezini arayıp müşteri hizmetlerine bağlandım, Sim kart blokemi sadece ATMden kaldırabiliyormuşum ama bulamıyorum dedim. Diğer işlemler'den bakiye-bilgi seçeneğini seçecekmişim. Tamam dedim kapattım geri gittim Ziraat ATM'ye. Yine biraz uğraştım, bulamadım, tekrar çağrı merkezini aradım adım adım söylesin ne yapacağımı diye ve bu arada da ekrandan bir şeylere basıp bulmaya çalışıyorum hâlâ. Tam müşteri temsilcisine bağlanacakken buldum. Telefonu kapatıp sim kart blokemi kaldırdım sonunda.

Benim gibi uğraşıp sinir katsayısı yükselişe geçenler olur diye, yardımcı olması açısından burada paylaşmak istiyorum:
ATM'ye kartı takıp giriş yaptıktan sonra sırasıyla Ana Menü > Diğer İşlemler > Bilgi-Şifre İşlemleri > Sim kart bloke kaldırma seçeneğini seçiyorsunuz, emin misiniz diye soruyor evet diyorsunuz, bu kadar.

(17.09.2018)
——————
 Güncelleme (08.04.2019) Bilgi-şifre işlemleri Diğer işlemler menüsünden Ana menüye taşınmış. Yeni hali Ana Menü > Bakiye- Bilgi-Şifre > Sim kart bloke kaldırma

Özlem Kutlu

Merhaba, 1986 İstanbul doğumluyum. İstanbul'da yaşıyorum. Bloggerlığın daha popüler olduğu ilk yıllarda bir çok blog açtım ama kısa süre sonra kapattım. Yıllar sonra geri döndüm. 5 Eylül 2016'dan beri bu blogta yazıyorum.

32 yorum:

  1. Geçmiş olsun Özlem'ciğim zor oluyor hakikaten, ufak bir şey için Ziraat'ı ara şunun için şuna, bunun için buna basacaksın diye bir başlıyorlar, yarım saat sürüyor anacığım ben zaten yaşlıyım:( elim ayağıma dolanıyor:( geçenlerde fatura ödeyeceğim internetten bir türlü giriş yapamadım parola soruyor yanlış diyor:( müşteri hizmetlerinden bir kızcağız ay ne sabırlıymış epey uğraştırdım ama sonunda yaptık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu banka işleri illa ki bir zorluk çıkarıyor ama neyse ki müşteri hizmetleri sabırla yardımcı oluyor abla dediğin gibi :)

      Sil
  2. Benim oğlumda yeni 4,5 G ye geçti.Bu bilgi işine yarar.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Gereksiz prosedürler yaratarak insanı sinir krizine sürüklüyorlar. Halbuki çağrı merkezine bağlanmak bile başlı başına bir iş iki dk. da ordan kaldırsalar olmaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya, hatta müşteri temsilcisine bağlanmadan arar aramaz hoşgeldiniz sayın bilmem ne diyebiliyorlarsa sim kart blokenizi kaldırmak istiyorsanız 1'e tıklayın falan diyebilirler yani bence :)

      Sil
  4. Gecmis olsun. GÜzel bir bilgilendirme yazisi olmus 😊

    YanıtlaSil
  5. Sayende yarın gidip ben de halledicem işimi çok saolll:)

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten sabah bende gittim kartı taktım sim kart değişikliği için menüyü bulamadım, bankamatikten ayrıldım, yarın bankaya gidecektim ama konuyu gördem aydınlatıcı olmuş, Bugün tekrar bu şekilde deneyeceğim

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim özlem hanım

    YanıtlaSil
  8. teşekkür ederim bu sayede karmaşık bankayla uğraşmamış olup işimi hallettim sağ olun :)

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim sizin sayenizde hiç zorlanmadım. Yoksa yapamazdım. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinizi kolaylaştırmasına çok sevindim Allah sizden de razı olsun:)

      Sil
  10. Ben şifremi bilmiyorum yeni şifre oluşturacağım ama hattım bloke olduğu için onay mesajı telefonuma gelmiyor ATM den dediğiniz yöntem ile şifremi bilmediğim halde bloke mi kaldırabilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      ATMye kartınızı takıp şifrenizle giriş yapmanız gerekiyor bu ekranları görebilmeniz için, Atmden bunun için şifresiz işlem yapılıyor mu emin değilim. O yüzden yardımcı olamıyorum maalesef, müşteri hizmetlerine sormanız daha iyi olur.

      Sil
  11. Atm veya Şube dışında mesaj yoluyla da yapılamaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hayır. Eğer öyle bir güncelleme olduysa da haberim yok. Atmye ya da şubeye gidip yapmak dışında seçenek yok Ziraat bankasında.

      Sil
  12. Eline emeğine sağlık. Uğraştım bulamadım. Hemen ATM başında paylaşımınızı okudum 30 sn.de hallettim sayenizde. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Müşteri hizmetini ariyorum. Olmuyor.secenekleri nelerdir acaba yardim edebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müşteri hizmetlerine bağlanarak yapılmıyor maalesef. Sadece ATM üzerinden blokeyi kaldırabiliyorsunuz.
      Ekrandan sırayla şunları seçin:
      Ana Menü > Bakiye- Bilgi-Şifre > Sim kart bloke kaldırma

      Sil
  14. yardimci olduguniz icjn Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  15. Bilgiler için teşekkürler. Hala güncel :)

    YanıtlaSil