İlk Uber XL deneyimim

Bir arkadaş ile iftara gideceğimiz yere, kardeşimin de birkaç arkadaşı ile rezervasyon yaptırmış olduğunu öğrenince neden hep birlikte Uber ile gitmeyelim ki dedim.
6 kişinin 4'ü aynı yerden binecek, biri yoldan alınacak biri de oraya kendisi gelecekti. Hepimiz ilk defa kullanacaktık.




Konumumu açınca yakınımdaki Uber'ler belirdi. Böcekler :)

Firsatbufirsat.com sitesinde, ramazana özel ilk kullanımda 30tl'ye kadar ücretsiz kullanım için promosyon kodu var, 1TL.
Detaylı açıklama için bahsettiğim fırsatın linki bu: https://www.firsatbufirsat.com/firsat/uber-ramazan-indirim



Firsatbufirsat sitesinden 1 liraya kodu aldım, Uber'i telefonuma indirdim. Sol üst kısımdan promosyon kodunu ekledim ve hemen ücreti düştü.

Not: Ödeme tipini nakit seçmek gerekiyor galiba, kredi kartı seçmiştim ben ama bir türlü tamamlanamadı, kredi kartı ödemesi ile ilgili sorun çıktı. Nakit seçince sorun olmadı.
Kredi kartım internet alışverişine açık ve limit var, internetten alışveriş yapıyorum ve sorun yaşamıyorum. Promosyon kodu kullandığım için kredi kartını seçmemi kabul etmediğini düşünüyorum, hiç bir ücret çekmemesi gerektiği için ödeme kısmını atlayamadı.



Haritada görünen nokta, durak olarak seçtiğim yer. Yoldan alacağımız arkadaşın bizi bekleyeceği yeri haritadan işaretledim.

Durak seçmek için aşağıdaki ekran görüntüsünde gördüğünüz 'Nereye?' kutusunun yanındaki + işaretine tıklayın. En fazla 2 durak seçebiliyorsunuz ve aracın orada bekleme süresi en fazla 3 dakika.



Ve konumlar hazırsa aracı çağırıyoruz.

Normalde, isterseniz önceden tarih saat ayarlayabiliyorsunuz. UberXL ayarladığınız saatte ayarladığınız konuma geliyor,ama promosyon kodu kullanınca o seçenek kaldırıldı.



Neyse ki çok beklememiz gerekmedi. Aracın bize ulaşması için 7 dakikalık bir süre verdi uygulama. Haritadan,nerede olduğunu canlı bir şekilde görebiliyorduk.
Burada komik bir şey oldu, biz kardeşimle evin önünde hem diğer arkadaşları hem de uberi beklerken, beklediğimiz araç önümüzden geçti gitti. Plakayı ve aracın nasıl bir şey olduğunu biliyoruz o yüzden hemen tanıdık, verdikleri süreden erken geldi ne güzel diye atladık hemen ama durmadı. Uygulamaya göre daha 2 dakika vardı bize ulaşmasına. Birbirimize baktık, aracın arkasından baktık o değil mi ya evet o diye, herhalde ilerde duracak deyip biraz ilerledik ama yavaşlamadı bile.

Hemen şoförü aradım, bizi geçtiniz geri  dönün demek icin. İsterseniz şoförü arayabiliyorsunuz ve numaranız onun telefonunda görünmüyor. Çaldı çaldı açmadı.

Haritaya tekrar, iyice bakınca yakınlarda bir yolculuk tamamlanıyor yazısını gördük, meğer araç hala doluymuş, yolcuyu bırakmaya gidiyormuş. Bıraktı ve tam zamanında bizim konumumuza geldi. Aynı zamanda diğer binecek arkadaşlar da geldi, hemen bindik çıktık yola.

Acaba başka bir yere uğramamız gerektiğini söylemeli miyim diye tedirgindim, direk şoföre sormak yerine yanımdakilere yüksek sesle yolda başka birini daha almamız gerektiğini söyledim, nerede bekleyeceğini anlattım yetmedi bir de o arkadaşı arayıp o noktaya gelip gelmediğini sordum, şoförden bir tepki gelmeyince demek ki gerçekten görüyor deyip sustum.

Şoförümüz biraz suratsızdı açıkçası, çok da memnun kalmadık. Arabayı da baya hızlı sürüyordu. Öyle ballandıra ballandıra anlattıkları bir seyahat olmadı. Kötü bir şey de olmadı ama beklenti yüksekti bizde galiba biraz. Zaten puanı 5 üzerinden 4.5. Birileri daha kırmış demek ki puanını. Biz de 3 verdik maalesef ve dönüşte diğerleri uber istemedi minibüsle döndük.
Ben başka bir zaman bir şans daha vermeyi düşünüyorum.

Arkadaşı alacağımız yerde biraz gıcık oldum şoföre çünkü arkadaşı gördük söyledik işte orda, durur musunuz? dedik tamam duruyorum dedi ama önünden geçip devam etti, ışıkların ilerisine geçtiği için arkadaşın karşıdan karşıya geçmesini bekledik. Durur durmaz da bekleme süresi 3 dakika dedi. Sanki bilerek ileriye gidip yürütmek istedi gibi oldu ama bilemiyorum.

Neyse aldık gidiyoruz, bu sefer de yandaki araçla küçük bir tartışmaları oldu. Benim şeridime girme tartışması sanırım. Bizim şoför, ben minibüsün arkasından gidiyorum işte deyip yol açılınca da bastı gaza. Baya hızlı gitti burada, saatine de bakıp duruyordu zaten, anlamadım derdini.

Neyse ki sağ salim varış noktasına ulaştık, yolu bilen bir taksiyle gitsek daha kısa yollardan daha rahat ulaşabilirdik bence. Haritada neresi çizilmişse oradan gitti, bir yokuş çıktık bir yokuş indik dolandık falan.



Yolculuk bittikten sonra detaylar mailime geldi. 15 dakikada 4.44 kilometre gitmişiz.

Bu yolculukta Uber, klasik taksilerimizden öne geçemedi benim/bizim için. Biz inerken iyi akşamlar falan dedi ama hala inseler de gitsem artık havasındaydı. Ya bir yere yetişmesi gerekiyordu, ya oruçluydu açlık gerginlik yapmıştı ya da kişiliği böyleydi. Belki de taksicinin biriyle kavga etmişti, malûm birbirlerini görünce geriliyorlar artık sokaklar yüksek gerilim hattına döndü.

(Bu arada ekşiduyuru'da birisi, uberin şoförleri çok çelimsiz hep taksi şoförlerinden dayak yiyorlar onların yüzünden geç kalıyorum şoförleri değiştirin yazmış onu okuyup cok gülmüştüm, gerçekten de şoförümüz kara kuru zayıf biriydi.)

İndikten birkaç dakika sonra bildirim geldi, yolculuğunuzu oylayın diye. Fikir birliği ile 3 verdik.

Aracın içinden bahsetmem gerekirse, 8 kişilik sanıyordum ben ama değilmiş. Önde(şoförün yanında) kaç kişilik yer var bilmiyorum, 1dir herhalde. Onunla birlikte 6 kişilik olur. Ama 8 değil. Biz 5 kişi anca sığdık. Otomatik kapı açılıyor içeri giriyorsunuz ve bakıyorsunuz ki  koltuklar karşılıklı, yani bir kısmınız ters  yolculuk yapacak. Şoförün hemen arkasında iki kişilik yer var(ters), karşısındaki de üç kişilik yer, sıkışırsanız ve zayıfsanız dört de olur.

Benim ilk Uber XL yolculuğum bu şekildeydi. Deneyimimle ilgili her şeyi aktarmaya çalıştım.
Hazır firsatbufirsat'ta ramazana özel 1 tlye promosyon kod varken siz de deneyin derim.

Özlem Kutlu

Merhaba, 1986 İstanbul doğumluyum. İstanbul'da yaşıyorum. Eski yazılımcı, şimdi kamu personeliyim. Bloggerlığın daha popüler olduğu ilk yıllarda bir çok blog açtım ama kısa süre sonra kapattım. Yıllar sonra geri döndüm. 5 Eylül 2016'dan beri bu blogta yazıyorum.

iletişim: ozlemkutlu2@gmail.com

6 yorum:

  1. Bu promosyon kodunu sevdim ne zamandır denemek istiyordum. :D Şimdi düşünüyorum nereye gitsem ki??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir fırsat varken değerlendir bence de. Uberin nasıl bir şey olduğunu, tercih etmeye değip değmeyeceğini görmüş oluyoruz en azından. 30 tlyi geçmemeye dikkat et sadece, şimdiden iyi yolculuklar:)

      Sil
  2. Yazınızı okurken canlandırdım gözümde. Sanki bilgisayar oyunu oynar gibi olmuş :)
    Değişik bir deneyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değişik bir deneyim oldu, her şeyi anlatmaya çalıştım bilgisayar oyununa benzetmeniz güzel olmuş :) teşekkürler.

      Sil
  3. Uber sürücülerine de kullanıcılarına da ceza kesiliyormuş falan diyorlar. Doğru mu ki? Bizim Bursa'ya daha gelmedi bu Uber. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracı kendi firmalarında gösterenlere kesiliyormus galiba. Tam bilmiyorum. Ama şu an kullanılıyor hâlâ. Galiba Türkiye'de sadece İstanbul'da var şimdilik.

      Sil