205 / 365

- Temmuz 24, 2017


Bu yeni muhabbet kuşu Limon, panik atak hastası galiba. Acayip korkak. Hızlı hızlı gagasını açıp kapıyor nefes alırken, korkudan tir tir titriyor. Bi alışamadı gitti.

İşten gelirken yeni kafes aldım bu bebişlere, fotoğrafta soldaki eski sağdaki yeni. Rahat etsinler sıkış tıkış olmasın istedim. Ama eski kafesten yeni kafese aktarırken Limon etimi kopardı resmen. Elimi delik deşik etti. Nasıl bir gaga varsa, Lokum'un gagası daha kibar, Limonunki kerpeten gibi!
Ayriyetten, Limon geldiğinden beri gaga taşını kemire kemire hemen bitirdiği için yenisini aldım, bu sefer kalamar taşı aldım adını yanlış hatırlamıyorsam. Bir de internette akıllı yemlik diye bir şey duymuştum, yem kabuklarını ayıklamak zorunda kalmıyorsunuz alttaki haznede birikiyor çok pratikmiş. Sürekli yem tazelemek zorunda da kalmam diye aldım, inşallah memnun kalırım. Kafes 60 tlydi diğerleri de 10 tl toplam 70 tl tuttu.

Kuşları odama aldım biraz daha ilgilenirsem alışır belki Limon diye ama çok da umudum yok açıkçası. Tek olsa olurdu da şimdi nasılsa arkadaşı var mecbur değil bizimle anlaşmaya.

Ya bi de bu Limon yem yerken Lokum gibi tane tane alıp yemiyor, gagasını yemliğe daldırıp dolduruyor. Sonra bazen Lokum gidip onun ağzından yiyor. Kur yapıyormuş galiba, yere bakan yürek yakan seni. Lokum bunda ne buluyor hiç anlamadım. Kendisi narin bir beyefendi, Limon ise tam bir cadı!

Limon: Yeşil olan muhabbet kuşu dişi
Lokum: Beyaz, erkek

Benzer Yayınlar

2 yorum

  1. Benim oğluşum da öyle geçende annemin elini parçaladı köpek 😁😊 çok şımarık biri olduğumuz için 😊😀bizimkine gaga taşına ne gerek kapı pencere kemiriyor sıpa 😊😁 vallahi kapıların boylarını söktü ya veterinere sordum doğası gereği yapar dedi 😊 bazen karga olduğunu düşünüyorum yani 😊😁 sizlerle de alış sınlar daha iyi olur güvenli ve sevdiklerini bilirler ikisi de zamanla ikisi de alışır 😊😀 şu mama olayı güzelmiş ona bende bakayım çünkü bizimki damsak biraz da 😊😀 sevgiler canım benim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha sizinki olayı aşmış büyük oynuyor kapılara dadanmış :D
      ya bu beyaz olan cins daha evcil bir tür galiba. Limon, yani birkaç renkli olan çok vahşi. Farklılar. Lokum, canım ya elimde tutunca ısırmayı bırak dilini değdiriyor elime, öpücük koyuyor bence :D

      Akıllı yemlik kullananlar çok memnun, bana da çok mantıklı geldi. Doldur yemi günlerce kalsın her gün her gün uğraşmaya gerek yok :) Gerçi çok yemiyorlar bu aralar, sıcaklardan mıdır nedir?

      Sevgiler canım.

      Sil