164 / 365

- Haziran 13, 2017


Tanımadığım bir numaradan bir mesaj geldi.
- Naber nasılsın dostum
diye.
Dostum mu? Eğer bu kişi benim dostumsa neden numarası yok. Yanlış mı attı biri acaba? Arkadaşlardan biri yeni hat alıp şaka mı yapıyor yoksa?
Numaraya baktım baktım son dört hanesi tanıdık gelmeye başladı ama hatırlamaya çalışıp uzun uzun baktığım için de öyle gelmiş olabilir. Bir kaç ihtimal düşünsem de emin olamadım.

Önceden buraya da yazdığım gibi, rehberimde çok numara tutmuyorum. Bir süre görüşmezsek siliyorum.
Ama son zamanlarda bir kaç defa yaşadım bunu, birileri aradı/yazdı ama ben tanıyamadım ve karşıdaki insan çok alındı. Ben de çok kötü hissettim tabi.
Şimdi bu kişi gelmiş bana dostum demiş, nasıl kimsiniz tanıyamadım falan diyebilirim ki? Profilinde fotoğraf da yok.

Bana dostum diyen tek bir kişi geldi aklıma o da ta 2009da gittiğim İspanyolca kursundan bir arkadaştı. Kurstan sonra da bir süre irtibatı koparmamıştık. Psikopat bir sevgilisi vardı, annesi de ben de bırak şu çocuğu diyip bir türlü bıraktıramıyorduk. Hiç değer vermiyordu kıza ama kız kendini paralıyordu onun için. Sonra ayrıldığını, o zamanlar ne kadar aptal olduğunu farkettiğini falan söylemişti. Sonra tavsiye üzerine biriyle tanışıp nişanlandı.

Çaktırmayayım dedim, illa ki anlaşılır kim olduğu.
- iyi sen
- ben de iyiyim Üsküdar'da işe başladım mutlaka görüşelim bak
Demek ki normalde Üsküdar'da değil. Nerede çalıştığını sorup ipucu yakalayayım dedim. Öğretmense İspanyolca'daki arkadaştır. Gerçi okullar da kapandı ama...
Önce buluşma teklifine geçiştirmelik bir cevap verdim: inşallah. Üniversitede bir arkadaş, buluşmak istemediğim birine ne diyeceğimi bilemediğimi söylediğimde inşallah de bişey diyemez demişti. Söz vermiş de olmazsın demişti. Çok hoşuma gitmişti o gün bugündür kurtarıcı olarak kullanıyorum, sağolsun :)
- inşallah diyelim. Nerede başladın?
- muhasebe bürosunda, pazar sokağında bir yer
Haa muhasebe. Şimdi hatırladım. Bu geçen sene bize gelen stajer. Benden iki ya da üç yaş küçüktü sanırım. Bir kaç defa birlikte yemeğe çıkmıştık.
- hayırlı olsun
Deyip kapadım interneti. Sabah gördüm ki tekrar yazmış.
- aslında senden bir şey isteyecektim. Bir powerpoint sunusu hazırlamam gerekiyor ben yazdım ama yazılar büyük olacak resimli falan tasarımı güzel olmalı. Sana göndersem yapabilir misin diyecektim
Hönk! Yardımcı olur musun falan değil, açıkça sana göndereyim sen yap yolla demiş. Kısa bir şok yaşadım, neden numarasını tutmak istemediğimi anladım. Dost olmadığımız halde, hatta belki arkadaş bile sayılmazken beni dostum diyerek yakın tutma çabasını da anladım.
- çok yoğunum cnm ona vakit ayıramam
- tamam dostum olduğu kadarıyla artık napim
Yazdı.
Ne hissedeceğimi ne düşüneceğimi bilemedim. Yakın arkadaşım olsa hiç düşünmem yaparım, en iyisi olsun diye de uğraşırım ama işi düşünce birden dost olmak tuhaf... ilk defa yaşadım böyle bir durum. Aşırı mı tepki verdim bilmiyorum. Ama hiç hoşuma gitmedi.

Benzer Yayınlar

4 yorum

  1. aynı kısa süreli şoktan bende yaşadım okuyunca böyle insanlardan nefret ediyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de :( insanlar çok tuhaf ve karşısındaki insanın statüsüne, durumuna göre acayip değişiyor tavırları. Bir de geleceğini parlak gördükleri kişilere yamanmaya çalışanlar da var. Böylelerini gördükçe insanlardan soğuyorum ya...

      Sil
  2. Böyleleri için rehberine 'işidüştü' diye kayıt yaptığını söyleyen arkadaşlarım var. Rehberden silmek yerine bu şekilde isimlendirilebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mantıklı ;) ama hiç gormemeyi tercih ederim :/

      Sil