Google'ın Oyunları

- Mayıs 17, 2017


Dün akşam erkek kardeşim abla telefonunu ver bir şey göstereceğim diye heyecanla yanıma geldi. Aldı telefonu gizli gizli bir şeyler yaptı sonra hazır mısın dedi, tataaa diyerek tic tac toe oyununu gösterdi. Google'a tic tac toe yazdığınızda direk bu oyun çıkıyormuş, hangi tarafı seçmek istiyorsan tıklıyorsun ve karşı taraf Google oluyor karşılıklı oynuyorsunuz.

Bir kelimeyi Google Translate'de çevirmek için translate xxx diyerek (xxx yerine çevirmesini istediğim kelimeyi yazıp) enter'a bastığımda daha hızlı bir şekilde çevirisini görmek beni sevindirmişti ilk farkettiğimde. Ama başka kısayollar araştırmamıştım.

Aa ne güzelmiş dedim, dur daha bitmedi dedi. Bu sefer de solitaire'ı açtı. Bunun için de Google'a solitaire yazmak yeterli. Bir tane daha var dedi ve pacman'i açtı, tabi ki yine Google'a pacman yazarak. Bir tane daha var bu en bombası dedi mayın tarlası mı yoksa dedim hayır dedi ama tam ismini hatırlayamadığı için gösteremedi, sonra gösterirsin onu da aklına gelince dedim ve gitmem gerektiği için telefonu aldım. Tamam ben hatırlayınca sana whatsapp'tan yazarım dedi. Hiç bilmiyordum bunları, gösterdiğin için teşekkür ederim dedim.

Bu sabah aklıma geldi, merak edip biraz araştırdım ve hatırlamadığı oyunu sanırım buldum: Atari breakout. Google'a Atari Breakout yazın ve görseller sekmesine tıklayın, oyun hemen başlıyor.

Pacman oyununu açınca aklıma geçen seneki iş yerinde haritacı bir arkadaşın bu oyunu google haritalardan açtığı geldi. Bir şey yapmıştı ve haritanın rengi kararıp pacman oyununa dönüşmüştü. Sokaklarda gezdirebiliyorduk. Arattım ama bulamadım. Galiba o döneme ait bir şeydi, şu an yok.

Son olarak, bugün internette şunu gördüm. Hani internetimiz yokken tarayıcıyı açtığımızda Çevrimdışısınız yazan gri bir sayfa çıkar ve bu sayfada bir T-rex ve kaktüs vardır ya, işte bu sayfa internetiniz yokken oynayabileceğiniz bir oyun sayfası aslında. Eğer bilgisayar başındaysanız Klavyeden space (boşluk) tuşuna biraz uzun basınca oyun başlıyor(-muş, bilgisayardan henüz denemedim telefondan denedim sadece), dinazoru kaktüslerin üzerinden atlatarak ilerlemeye çalışıyorsunuz. Android telefonunuzda da dinazorun üzerine dokunduğunuzda oyuna başlıyorsunuz ve ekrana dokudukça dinazor zıplıyor, kaktüslere değmeden ilerledikçe puan kazanıyorsunuz.

Benden bu kadar, sizin bildiğiniz başka Google sürprizleri varsa yorum olarak yazarsanız sevinirim :)

Benzer Yayınlar

4 yorum

  1. oyunsever olarak hemen deniyorum hepsnii tek tek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman başlasın oyun zamanı :))

      Sil
  2. Zaman geçirebileceğimiz bu öneriler için çok teşekkürler bende çevrimdışı dinazor oyununu yeni keşfettim çok güzel. Yeni sağlık sitemize göz atmanızı isterim :D http://www.herseyicinsaglik.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Tamam uğrayacağım

      Sil