Gözlerinizi kapatın ve hayal edin, sahildesiniz

- Nisan 11, 2017


Play Store'da bir uygulama ararken, tavsiye edilenler arasında yağmur sesleri diye bir uygulama gördüm.
İlk tepkim "Allah'ın yağmurunu kayda almışlar uygulama diye koymuş çakallar, bunu indiren var mı acaba? Varsa da yazık ne hallere düştük" oldu. Ve sırf yorumları merak edip tıkladım. Düşüncemi destekleyici yorumlar okumayı beklerken sadece "harika, muhteşem" diyen yorumlarla karşılaştım. Hiç olumsuz yorum yoktu.
Uygulamadaki sesleri övmeler, methiyeler düzmeler iyice merakımı celbetti. İndirip bir bakayım neymiş dedim. O kadar hoşuma gitti ki, bayıldım. Bu kadar hafife alıp, hemen önyargılı olmamak lazımmış.
Hakikaten yağmur sesi acayip bir rahatlık, huzur veriyor. Hemen diğer önerilere de bakıp, doğa sesleri'ni ve meditasyon müziği uygulamasını da indirdim. Onlara da bayıldım. Ama en çok Ambience'ı sevdim. Çünkü burada sesleri kendin ayarlayabiliyorsun. Yani mesela bir yağmur sesi seçiyorsun sağanak ya da gök gürültülü vs. Sonra hayvan sesi ekliyorsun ya da rüzgar sesi, mekan sesi (trafik, cafe, tren istasyonu gibi), enstrüman sesi (keman, piyano, gitar vs) ekleyebiliyorsun nasıl bir ortam hayal etmek istersen artık ona göre oluşturuyorsun.
Zamanlayıcı da var bu uygulamalarda. Uyku sorunu yaşayanlar belli bir saat ya da dakika boyunca devam etmesi için ayarlayıp, dinleyerek rahatça uykuya dalabilir.
Ders çalışırken, kitap okurken ya da bir kahve alıp cam kenarında otururken de dinlenebilir.
Şu an dalga sesleri, martılar ve piyano eşliğinde yazıyorum.
Tavsiye ederim :)

Benzer Yayınlar

8 yorum

  1. Whuu ;) Güzelmiş.Ben de bu tarz uygulamalara pek sıcak bakmam ama merak ettim deniycem ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bence de, kaygı stres uçup gidiyor bir anda :))

      Sil
  2. uykusunu getirmiyo mu insanın :) şimdi yağmur ve ambiyansı dinlicem piki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rahatlatıyor baya o yüzden hiç bir şey yapmazken dinlemek uyku getirir :) ama bir şeylerle meşgulken odaklanmayı kuvvetlendirirr bence, sakinlik veriyor

      Sil
  3. şu yağmur ambiyans filan linkini yazsana burayaa biz de gevşeyeliiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam yazıyorum :)

      Yağmur Sesleri : https://play.google.com/store/apps/details?id=net.metapps.watersounds

      Doğa Sesleri : https://play.google.com/store/apps/details?id=net.metapps.naturesounds

      Meditasyon Müziği : https://play.google.com/store/apps/details?id=net.metapps.meditationsounds

      Ambience : https://play.google.com/store/apps/details?id=it.mm.android.ambience

      Sil
  4. ayyyy yağmur bence tam uykuluk :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen canım :) uyku problemi yaşayanlar için de çok işe yarıyor

      Sil