Kitaplar #10 : Satranç (Stefan Zweig)

- Şubat 19, 2017


Şu sınav bitsin de kısa bir roman okuyup kafamı dağıtayım diyordum. "Satranç" da aklımdaydı. Bugün akşama doğru aldım kitabı elime, başladım ve bitti. Kısacık bir kitap, çok da sürükleyici. Keyifle okudum, gerçekten beğendim.

Stefan Zweig, Brezilya sürgünündeyken yazmış bu kitabı ve bir kaç ay sonra da intihar etmiş. Yani yazarın son yapıtı bu. Benimse okuduğum ilk kitabı oldu.

Kitap kısa olsa da konusu ve anlatımı ile çok derin uzun bir hikaye. Bir çırpıda okunup bitirilir ama damakta bıraktığı tat uzun ve sürükleyici bir roman okunmuş gibidir.

Satranç şampiyonu ile satranç zehirlenmesi yaşayan iki insanın karşı karşıya gelmesi ile gerilim hissettiriyor.

Mutlaka okuyun.

Benzer Yayınlar

8 yorum

  1. Yazarın kitabı yazdıktan kısa bir süres sonra intihar etmesi ve bu eser onun son eseri olması gereçkten ilgimi çekti doğrusu! Tavsiyeniz için teşşekür ederim. Bu tavsiyede aklımda bulunsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap biraz beyin yakıcı gelebilir :)) rica ederim iyi okumalar

      Sil
  2. Ha bu arada; fotoğtafıda beğendim :)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle Zweig'in eserleri kısa olsa da konuları çok derin. Çok çok beğendiğim bir kitaptır Satranç. :)

    YanıtlaSil
  4. Zweig hakkında sürekli olumlu yorumlar gördüğümden merak etmiş ve başlangıç olarak Satranç' ı almıştım, okumak için sakin bir an bekliyordum. Son kitabı olduğunu bilmiyordum. Benim için de yazarın okuduğum ilk kitabı olacak ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su gibi akıp gidecek kitap ona göre çayın/kahven hazır olsun :)

      Sil