Satranç ve Cübbeli Ahmet

- Ocak 04, 2017

Şu sıralar gündemde olan, Cübbeli Ahmet hocanın satranç çıkışına ne demeli?


Zeka geliştiren bir oyun neden günah olsun ki, olsa olsa sevap olurdu yani bence ama Allah kitabında bildirmedikçe bir şeye günah ya da sevap demek bize düşmez!

Bu hocalar neden düzgünce başlayıp bir dönemden sonra fos çıkıyorlar?

Harun Yahya vardı bir zamanlar, kitapları vardı bir sürü. Çok sevilirdi, övülürdü. Adnan Oktar oldu, kedicikleri oldu, onun yerine utandık... Hatırlıyorum da, ilk değişimin çıkmaya başladığı günlerde arkadaşlarım facebooktan paylaşımlar yapıp hocayı kötülemişlerdi. Neye uğradığımı şaşırmıştım adamın kimseye zararı yok niye nefret kusuyor herkes diye. Babama söylemiştim, o da şaşırmıştı "baştan beri karşı olanlardır onlar" demişti ama gayet de dindar kesimdi bu paylaşımları yapanlar. Öfkelerinin nedenini araştırdıkça biz de sinirlendik. Sonra hoca(!) bir yükseldi pir yükseldi.

Şimdi de Cübbeli hoca mı? Gerçi yeni bir şey değil bu da, zaman zaman sinirleri zıplatıyor kendisi...

Bu bilinçli oynan bir oyun mu acaba? Önce yüksek din alimi olarak tanınabildiği kadar tanınmasına izin veriyorlar, sonra da inananların beynini yıkama çalışmasına başlıyorlar...

Geçenlerde küçük kardeşimle satranç oynadık. Şimdi bu çocuk istismarı mı oluyor yani? Çocuğu küçük yaşta günaha alıştırmaktan içeri de alırlar beni artık...

Daha bir kaç gün önce, afilli bir satranç takımım olsa ne güzel olur diye sanal mağazalara bakıyordum. Meğer ne büyük günahmış!

Günümüzde dediklerine inanılacak bir hoca kaldığını düşünmüyorum artık. Zamane hocaları da bir tuhaf. Dinden soğutuyorlar insanı.

Benzer Yayınlar

10 yorum

  1. Bende tam Cübbeli nin haberini okuyordum Senin yazın da güzel denk geldi Artık son zamanlarda dinimizi o kadar çok şeylere alet ediyorlar ki inan gördükçe okudukça daha çok sinirleniyorum Sanki çok biliyorlarmış gibi bir da hava basıyorlar Kelin merhemi olsa kendi başına sürerdi Bunlarda toplu kendi hoca sanan soytarılar ...Dilerim artık Dinimiz de daha fazla kirletmezler ...Emeğine sağlık ....Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah ya, gerçekten dini bu kadar alet etmeleri çok sinir bozucu artık iyice çığrından çıktı...

      Sil
  2. Ne tepki vereceğimi şaşırdım , yani komik bir durum . Bilmeden araştırmadan konuşmuş , böyle hüküm veren bazı hocalar var ama onlar kumar gibi oynanırsa günah olduğunu söylemişler benim bildiğim ama işte televizyon hocaları her zaman ki gibi gündem olmak için ( bence ) bilmeden kafasına göre konuşmuş , garip gerçekten garip :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki de gündemi değiştirmek için :(

      Sil
  3. Enteresanlar... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Satranç bir zihin geliştirme oyunudur. Askeri dehalar ve stratejistler satrançla beslenirler. Satranç günah değil, bilakis sevaptır. Hatta günümüzde satranç oynamak ve bu zihinsel sporu geliştirmek kaçınılmaz olmuştur aslında. Kumar diyebilmemiz için ve kumardan dolayı satrancı haram dairesine sokabilmemiz için karşılıklı para oyununa, yani kumara dönüştürmek gerekir. Para da olmasa bile, çayına bile oynanan bütün oyunlar haramdır.
    .....
    Parasız ve çaysız oynanan iskambil oyunları kumar kültürünün bir bölümüün yaşattığımız için mahzurlu görülebilir. Mekruh da denilebilir. Ya da kumar oyununa teşvik edici bir rol oynadığı için de haram deenilebilir. Satranç hakkınadki cübbeli malesef sınıfta kalmıştır.
    .....
    Biz onu bunu bırakalım da zamanılmızı israf etmemiz bile haramdır. Çünkü her müsrif haramdır. O açıdan bize düşen şuurlu birer insan olmak ve müslümanlığa yakışır bir tutum içinde olmak en büyük şiarımız olmalıdır. (Sürçilisan ettiysem affola)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru diyorsunuz ben de para ya da bir şey karşılığı olursa haram diye biliyorum ama satranç herkesin oynayabileceği bir oyun değil zeka gerektiriyor. Belli ki zihnini geliştirmekten korkan bir müslüman(!) profili oluşturulmaya çalışılıyor malesef... yorumunuz için teşekkürler.

      Sil