Portakal kabuğunda Türk kahvesi

- Ocak 25, 2017

Sevgili blogger Annesi'nin Prensesi 'nde görüp denemeye karar verdiğim portakal kabuğunda türk kahvesi yapımını dün gerçekleştirmiş bulunmaktayım.

Aşamaları şöyle sıralayayım. Önce portakalın üst kısmını kesip içini oyuyoruz, üstümüz başımız portakal suyu olabilir. Daha kalın kabuklu ve susuz olanları tercih etmek gerekebilir gibime geliyor...


Daha sonra içinde bir fincanlık kahve malzemelerini koyup ocağın üzerine koyuyoruz.
Kısık ateşte pişiriyoruz, yoksa kabuğun alt kısmı yanabilir. Ben fazla açmışım gazı, o yüzden biraz yandı.


Yanınca biraz da eğildi. Çay kaşığıyla destek yaptım. Bu şartlarda bir de fotoğraf çektim. Ocağın kirliliğine de takılmayın lütfen.

Kabarmaya başladığında ocaktan aldım. Peçete ile tuttum çünkü hem biraz sıcaktı hem de alt kısmı yandığı için herhalde, yamuluyor gibiydi.

Kabuktaki son durum.

Portakal kabuğu rendesi katılmış kahve gibi oldu. Tadı da kokusu da...
Fena değildi. 

Benzer Yayınlar

26 yorum

  1. Ellerine sağlık 😃 ben portakalı sevdiğim için çok beğenmiştim.😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kötü değil ama güzel oldu, portakal severler daha çok beğenir tabi :) teşekkürler

      Sil
  2. İlk defa görüyorum böyle bir şey, Türk Kahvesini çok severim, harika bir fikir! :)

    YanıtlaSil
  3. Portakalı soydum, başucuma koydum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizimkisi "portakalı oydum içine kahve koydum" oldu :))

      Sil
  4. Yahu ben bunu instagramda gördüm. Annem akdenizlidir malum turunçgil hastası :) ama bir türlü içini oymayı beceremedim tam portakalın. Yine de çok beğendi biraz lifleri kaldığından süzmek zorunda kaldım. (okuyucu göz deviriyor) yine de annem çok beğendi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet oymak biraz meşakkatli, siz beğenmediniz galiba :)

      Sil
  5. Ne güzel bir fikirmiş :) denemek lazım ;))

    YanıtlaSil
  6. İlginç fikir :) ellerinize sağlık bu arada fotoğraf kalitesine bayıldım telefonla mı makineyle mi çekiyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samsung nx3000 ile cektim, beğenmenize sevindim kullanmayı öğrenmeye çalışıyorum da :)

      Sil
    2. Cevabınız için teşekkür ederim :) aklımdaki makine :) gerçi çeken el güzel çekince her makine dile geliyor :)

      Sil
    3. Ben de nazik yorumunuz ve iltifatınız için teşekkür ederim :)
      Makineyi tavsiye ederim, canon g7x e iki katı para odeyecegime bunu seçtim pisman değilim.

      Sil
  7. bunun birde karpuzlu, patlıcanlı, muzlu, kivili, lahanalı, domatisliii, asma yapraklısı, avokado ile olanını denenmesini tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah :D çok güldüm yaa
      neden olmasın :P sen denemişsin galiba :))

      Sil
  8. ben deneyen değil, tadan taraftayım. bi nevi insanlık için miğdemi feda ediyorum. öyle bak :)))

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel duruyor, deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  10. Kesinlikle yarın deneyecegim zira bugünkü kahve limitimi doldurdum hmm avokadolu nasıl olur onudamiii denesem 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha avakadoluyu da deneyin sonra sonucu bize de soyleyin :))

      Sil
  11. Hmmm çox maraqlı bir tarif... Nescafe də etmək olarmı gərəsən portağal qabığında? Yoxsa sadəcə türk kahvesimi? Mən mütləq yoxlayacam nescafeni:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nescafe de olur tabi bence, deneyin bakalım :)

      Sil
  12. Çok çok merak ettim evet ben de ilk Annesinin prensesinde görmüştüm denemekte yarar var da portakal yok ama mandalinam var acaba olur mu ki :))

    Çok sevgiler,günaydın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mandalina zor olur bence çünkü kabuğu daha ince, hemen yamulur yanar falan bi de yarım fincan anca çıkar ondan :)) portakalla dene sen. Sevgiler bizden efenim hoşgeldiniz :)

      Sil