Mim #3 : Gökten 3 elma düşmüş

- Ocak 25, 2017

Sevgili Ömer beni mimlemiş.

Mimi kimin başlattığını merak ettiğim için aradım buldum : Tawannanna ! Mim sayesinde blogu ile tanışmış oldum :) Ayrıca kuralları ve diğer soruları görüp oradan seçebildim.

Açıklamasını ekleyip mime öyle başlamak istiyorum.


Adından da anlaşılabileceği gibi gökten üç elma düşüyor. İlk iki elma belli, üçüncüyü biz buluyoruz.

 Kurallar şöyle;

I - Doğal olarak 3. elma için tek bir doğru bir cevap yok, cevap bize kalmış ancak yanıtlarken sorunun ya da cevapların içindeki kısıtlara dikkat ediyoruz.

Örneğin;

Dostoyesvki' den 3 elma düşmüş, 1. si Karamazov Kardeşler  2. si Beyaz Geceler  3. ise ..... imiş.

Cevaplarda bir kısıt yok, soru Dostoyevski olarak sınırlamış. Dostoyevski' nin eserleri bol, içinden istediğimiz, sevdiğimiz birini seçiyoruz.

Gökten üç spor dalı düşmüş, birincisi futbol, ikincisi voleybol üçüncüsü ise .... miş.

Burada, ilk iki elma takım sporu olduğu için 3.yü seçerken bunun da bir takım sporu olmasına dikkat ediyoruz.

II- "Çünkü" kısmını mutlaka doldurmak. Burası tamamen yanıtlayana kalmış. İsterseniz kısaca, isterseniz uzun uzun nedeninizi yazabilirsiniz. İsterseniz, çünkü gökte yürürken başı dönmüş pat diye aşağı düşmüş de diyebilirsiniz. Burası cevaplayanın. Önemli olan burayı boş bırakmamak.

III - Herkes alıp yapabilir. (Olur da hoşuna giden, yapmak isteyen olur diye yazıyorum bunu :P) Herkesin ilgi alanı farklı olduğu için kimse tüm soruları cevaplamak zorunda değil. İsteyen hepsini cevaplar, isteyen hoşuna giden soruları alıp cevaplar. Tek şart; en az 10 soruyu cevaplamak.

---

Hepsini cevaplama şartı yok neyseki, ben de en az 10 tane olmak üzere cevap vermek istediklerimi seçiyorum :)





1 - Gökten üç elma düşmüş. Birincisi müzik imiş, ikincisi bale, üçüncü ise ....

Çünkü ...

Resim. Çünkü renkler ile oynamak bambaşka bir şey.



2 - Gökten üç elmanın içinde üç masal düşmüş. 1. Pamuk Prenses ve 7 Cüceler  imiş 2. Hansel ile Gretel  imiş  3. ......   imiş.

Çünkü.....

Rapunzel. Çünkü birisi yalnızlığın masalını da yazmış olmalı (sonu klasik bitse de).



3 - Gökten 3 elma asılı duruyormuş. 1. Dünya 2. Mars 3. ise  .... imiş.

Çünkü...

Venüs. Çünkü sevgiyi temsil eden bir gezegen.



4- Gökten ak sakallı dede sarkıp fısıldamış; "Kardeş elimde üç elma var. Her biri ayrı bir zaman dilimini temsil ediyor. Hangi yy. a  gitmek istersin? Ama  ikisini sana hayatta vermem." Ak sakallı dedenin elindeki ilk elma   13. yy'mış. İkinci elma 24.yy. 3. elma ise...

Çünkü....

55. yüzyıl, çünkü öyle bir yüzyıl olacak mı merak ettim.



5- Gökten 3 elma düşmüş. 1. piyano imiş. 2. gitar 3. ise .... imiş.

Çünkü.....

Akordeon, çünkü sesini seviyorum...



6- Göklerin kafasına esmiş, yönleri elma yapmış eğlenmek için jonklörlük yapıp bunları çeviriyormuş ki üç elmayı düşürmüş. 1. elma batı imiş 2. elma güney 3. ise... imiş.

Çünkü....

Güneybatı, çünkü hem güney hem de batı :)



7-Gökten 3 elma düşmüş. Yaşamak için 1. ve 2.de kontenjanlar doluymuş, 3. elmada kontenjan boşluğu varmış.  1. Beijing imiş 2. Londra  3. ...... miş.

Çünkü.....

Maldivler olsun bari. Huzur içinde yaşarız.



8 - Gökte üç elma süzülüyormuş. 1. Planör 2. Uçak 3. ise ..... imiş.

Çünkü ....

Drone. Çünkü izlemesi komik kullanması keyifli görünüyor.



9 - Gökten 3 elma düşmüş. 1. Yunan Mitolojisi imiş. 2. İskandinav Mitolojisi imiş 3...... imiş.

Çünkü....

Çin Mitolojisi. Çünkü ilginç geliyor.



10 - Gökten 3 elma düşmüş. 1 Oğuz Atay imiş 2. Reşat Nuri Güntekin 3. ise ....

Çünkü...

Halit Ziya Uşaklıgil. Çünkü, neden olmasın.


---

Açıklamada da yazdığı gibi, mimi isteyen cevaplayabilir.

Benzer Yayınlar

10 yorum

  1. Elinize sağlık, okuması oldukça keyifli olmuş. Şu drone konusu son zamanlarda benim de oldukça ilgimi çekiyor. Kullanmayı denemeyi istiyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim evet ya ben de istiyorum ama çok pahalılar :))

      Sil
  2. Değişik bir mim. Keyifli... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, o zaman hazır mimlere başlamışken bu mimi de yapıverin :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Evet bayadir mim yapmıyordum iyi oldu

      Sil
  4. çok hızlısın.. mim de oldukça güzel olmuş..

    Kalemin dert görmesin ;)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş :) Cevaplarını da çok sevdim :)

    YanıtlaSil