Gözenekleri temizleyen ve sıkılaştıran maske

- Ocak 08, 2017

Gözenekleri temizlemek ve sıkılaştırmak için harika bir maske tarifi vereceğim size.
Yumurta akı maskesi !

Ben cok memnun kaldım ve size de kendime uyguladığım şekilde anlatacağım.


Gereken malzemeler: Yumurta, fırça, sıcak su, havlu, peçete.

Önce bir kaba kaynamış suyu koyup yüzünüzü üstünde tutuyorsunuz ve başınıza bir bez örtüp buhar ile yüzünüzü içeride hapsediyorsunuz. Bu yöntem ile yüzümüz terleyecek ve gözenekler açılacak. En az 5 dakika tutun.

Yüzünüzü temiz bir havluyla hafifçe kurulayıp, yumurta akını fırça yardımıyla tüm yüzünüze ya da sadece sorunlu gördüğünüz bölgelere sürün.
Bu işlemi buhar tuttuktan sonra vakit kaybetmeden yapın ki gözenekler kapanmasın. Yumurta akı sürdüğünüz yerlere peçete yapıştırın.

Not: Peçeteyi katlarına ayırın, sadece ince bir katı yapıştırın.

Peçetenin üzerinden de fırça yardımıyla bir kat daha yumurta akı geçin. Peçete yüzünüzde şeffaf bir hal alacak. Kuruyana kadar bekletin. Kuruduğunda peçeteyi yavaşça yüzünüzden çıkarın. Gül suyu ile tüm yüzünüzü silerek temizleyin.

Bu maskeyi haftada bir ya da iki defa uygulayabilirsiniz bence, her gün yapmak cildi tahriş edebilir.

Benzer Yayınlar

8 yorum

  1. Organik ve güzel bir yöntem bence :) Yıllar önce bir kez yapmıştım ama unutmuşum :) İyi oldu hatırlatmanız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk defa duydum ve uyguladım güzel bir yöntemmiş gerçekten :)

      Sil
  2. Ben de uyguluyorum arada... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de artık ara ara uygulamayı düşünüyorum

      Sil
  3. Güzel bilgi olmuş. Bende uyguluyorum bu yöntemi. Ben de memnun kaldım..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir tek ben bilmiyormuşum bu yöntemi sanırım :))

      Sil
  4. Ben hiç denemiyim. İki yıl önce yine öyle doğal bir maske denedim neyi yanlış yaptım bilmiyorum ama alerjik reaksiyon yüzünden suratım fena olmuştu. İki karıştırma işini bile beceremedim anlayacağın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o alerjik reaksiyonlardan ne çektim ben de ya :) çok hassas bir cildim olmasına rağmen bende bir şey olmadı sen de deneyebilirsin bence ;) ya da önce sadece burun üstüne dene tüm yüze uygulamadan önce cildin tepkisini görmek için

      Sil