4 / 365

- Ocak 04, 2017


Bugün öğle tatilinde iş yerinden iki kişiyle yeni açılan bir büfeye gittik. Sahibi olan amca bizim masayı pek sevmiş olacak ki, masanın başından ayrılmadı, devamlı konuştu. Konuşmayı çok seviyor da olabilir.
Anlattı, sordu falan. Sonra arkadaşın nereli olduğunu sordu ve bana bakıp "Bu Giresunlu'ya benziyor ama" dedi. "Hayır" dedim, "Değilim. Siz Giresun'lu musunuz?". "Yoook yok Allah korusun, Giresun'lu değilim ben" dedi. "Giresun'dan adam çıkmaz, çıkmıyor. Giresun'lu arkadaşlarımın yüzüne de söylüyorum ben, sizde düzgün biri yok diye" dedi. "Aaa! E o zaman bana neden Giresun'lu musun diye soruyorsunuz?" dedim alınmış bir tavırla. Güldü, masanın diğer köşesine geçti. "Ya senin memleket de çok sağlamdır bak" diyip tabiri caizse kıvırmaya çalıştı :)

Allah Allah yaw, ne istiyorsunuz bu Giresun'lulardan. Ayrıca beni neden Giresun'lulara benzetiyorlar onu da çözemedim. İlk defa söylenen bir şey değil bu çünkü.

Galiba köy ayranı vermeye çalışıp ben inatla istemediğim için biraz gıcık kaptı. Diğer iki arkadaş aldı ama ben tutturdum kapalı ayran istiyorum diye :)

Belki de benziyorumdur yani şahsen kendilerinden bir zarar görmediğim için genellemelerine katılamayacağım. Hatta bir daha birisi bana Giresun'lu musun diye sorarsa evet Giresun'luyum diyeceğim. Bakalım bu sefer ne diyecekler :)) Aman efendim Giresun'lular şöyle düzgündür, böyle başkadır falan derlerse ne gülerim ama.



Benzer Yayınlar

16 yorum

  1. Heralde biz türklerde var bir tek nerelisin takıntısı... Garip... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ay giresunluyum dersen sonra kimlerdensin derlerseeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görele derim, en çok oraya takıklar :D

      Sil
  3. :))) Başlangıç için ilk soru hep memleketin neresi olduğu olmaz mı? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ama bana direk giresun mu diyorlar :))

      Sil
  4. :)) Biz azerilerin de aynen böyle takıntısı var. Ne kadar benziyoruz millet olarak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne de olsa kardeş ülkeleriz :) hoşgeldiniz bloguma.

      Sil
  5. Büyük şehirlerde genelde "Nerelisin hemşerim?" sorusu sorulur. Çünkü büyük şehirlere anadoludan gelenler doldurmuş durumdadır. Ne de olsa büyükşehirlerin taşı top;rağı altındır!..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, istanbulda yaşayan hiç bir fert istanbulluyum diyemez bir de :)) mutlaka başka yerden gelmiş olmalıdır çünkü :D

      Sil
  6. Nerelisin diye sorulduğunu çok duymuştum ama direkt lokasyon belirtilerek sorulanına ilk kez denk geliyorum. Merak ettim valla neden Giresun acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhtemelen ciddi durduğum ve çabuk kaynaşmadığım için :)

      Sil
  7. Bence adam Ordu'lu. Ordulular giresunluları neden sevmez çocukluğumdan beri çözemedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek Rize'li... bu yeni bir akım olmalı.

      Sil
    2. Bilemiyorum. Hepsi karadenizli oysa ki...

      Sil