Postcrossing.com'a üye oldum

- Aralık 02, 2016

Postcrossing.com'a Bir Küçük Eylül Meselesi'nden cesaretlenip sonunda üye oldum.


Hayatımda hiç kimseye kartpostal yollamışlığım yoktur. Hatta ortaokulda dershane öğretmenim hepimize yılbaşı kartı yolladığında, bana çok saçma gelmişti. Yolladığı kartı öğretmenimin hatırına saklamaya çalışsam da muhtemelen kaybettim gitti.

Asıl niyetim başta mektup arkadaşlığı olsa da, kartpostal ile başlamak daha mantıklı geldi.
Bu sitede bir kartpostal arkadaşı bulup karşılıklı postalaşmıyorsunuz, siteye üye olduğunuzda 5 tane adres alabiliyorsunuz ama bunu da siz seçemiyorsunuz. Sistem sizi rastgele kişilerle eşleştiriyor siz de kaderinize razı oluyorsunuz :)

Eğer isterseniz kendi adresinizi de yazabilirsiniz, karşıdaki kişi swap(takas) seçeneğini yes(evet) olarak işaretlemişse. Böylece kartınızı aldığında sizin adresinize geri dönüş yapabilir.


Kartpostalın bir köşesine, sitede size verilen kodu yazmanız gerekiyor. Bu kodu, sizinle eşleştirdikleri kişinin adresini gördüğünüz sayfada görebilirsiniz. TR ile başlar Türkiye'den çıkacaksa.
Gönderdiğiniz kartpostal yerine ulaştığında, alan kişi bu kodu siteye girer ve böylece siz başarıyla bir kartpostalı göndermiş olursunuz, bunun karşılığı olarak da sizin adresiniz bir kişi tarafından seçilebilmesi için havuza düşer.

Teslim edilen kartpostalların kodu sisteme girildikçe, size de kartpostal gönderilmesine izin veriliyor.

Kız kardeşimin de hoşuna gitti bu fikir, o da üye oldu. Ben kendi kartpostallarımı hemen o gün kırtasiyeden aldım dayanamayıp, ama dün akşam yine de Keskin Color'a gitmek için Eminönü/Sirkeciye geçtim, kızkardeşim ve kendim için bir kaç kartpostal seçtim.


Fotoğrafta gördüğünüz yapı PTT, onun karşısındaki büfenin yanında küçük bir sokak var, Keskin Color orada .


Bu da konuyla alakasız ama Ziraat Bankasının binası. Tarihi bina olması hoşuma gitti fotoğraflamadan edemedim. :)



Keskin Color'un üst katı neredeyse tamamen kartpostallara ayrılmış. Tanesi 20 kuruş, kapaklı olanlarda fiyatlar değişiyor ama 75 kuruş falan sanırım.


Bir kaç tane de zarf aldım. Karpostallarımı zarfladım, adresleri yazdım ve bugün pttye bıraktım :) 5 tanesine 16 tl ödedim. 

Bana gönderecek olanlar için kartpostalları zarfta istediğime dair not yazmıştım profilime, o yüzden ben de onlara zarflı gönderiyorum. Bozulur, ıslanır, yırtılır belli mi olur...

Ne zaman teslim alacaklarını ve bana ne zaman gönderileceğini merakla bekliyorum... :)

Benzer Yayınlar

4 yorum

  1. İlginç bir sistemmiş. Heyecan verici ama... Yıllardır ne mektup, ne kartpostal yolluyorum ne de alıyorum:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle, :) bi hevesle başladım inşallah yolunda giderse güzel bir deneyim olacak

      Sil
  2. Harikasın! Bence samimiyeti hiç bitmeyecek kartpostalların, mektupların... ❤

    YanıtlaSil