Kitaplar #7 : Hayvan Çiftliği

- Aralık 05, 2016

Hayvan çiftliği kitabını okudum, bitirdim. Çok beğendim, hatta bayıldım.


Kitabın ana kahramanları hayvanlar. Bir çiftlikte yaşayan hayvanlar insanların sömürgesinden kurtulmak için başkaldırırlar ve çiftliği insanlardan temizlerler. "Dört ayak iyi, iki ayak kötü" mottosuyla insanları düşman kabul ederek çiftlikte yeni bir sistem kurarlar.


Tüm hayvanlar eşittir düşüncesi, diğer hayvanlardan daha zeki olan domuzların yönetim sevdasıyla bozulmaya başlar. Zamanla insanlardan daha baskıcı bir diktatörlük sistemi kurulur.

Goerge Orwell bu kitabıyla Stalin'i eleştirir, önderlik eden domuz Stalin'i simgeler. Öğrendiğime göre 2.Dünya savaşı sıralarında İngiltere, müttefiklerini kızdırmamak için kitabı sansürlemiş.



Kitabın bir kısmı çizimlerle desteklenmiş. O kadar güzel bir dille, masal tadında değinilmiş ki konuya, bir çırpıda okunup bitirilebilecek bir kitap. Kesinlikle tavsiye ederim.

Benzer Yayınlar

10 yorum

  1. George Orwell'in muhtesem eserlerinden bir tanesi. Dusuncelerinize kesinlikle katiliyorum. Evrensel nitelikte bir kitap oldugunu dusunuyorum ben de.

    YanıtlaSil
  2. Çok okunan bir kitap olduğunu biliyorum ama henüz okumadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda okuyun bence, zaten birkaç saate bitirirsiniz :)

      Sil
  3. Kitabı daha önce gördüm, okumamıştım ama aklımda. Hatırlattığınız için teşekkürler, efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de erteliyordum ama hiç gerek yokmuş, zaten ince bir kitap. hemen okuyun derim ;)

      Sil
  4. Çok keyifli kitap... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir kitap. Doğru bir tavsiye olmuş. Bütün hayvanlar eşittir ama bazıları daha eşittir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha, "dört ayak iyi iki ayak daha iyi" var bi de :)) ah şu koyunlar yok mu kaset gibiler ne kaydedersen onu çalıyorlar

      Sil