İnsan en çok kendisine yabancıdır

- Aralık 30, 2016


Buradan yeni ayrılan biri, bir teklif almış iş konusunda, bana danıştı fikrimi sordu. Ben de kendimi onun yerine koydum. İşi kabul ederse ona faydası olabileceğini, küçümsememesini, fırsatları değerlendirmesini söyledim naçizane.

Pek isteksiz görünüyordu ama ben kabul et deyince ikilemde kaldı. Sonra bana, sen mühendis olarak böyle diyorsan benim diyecek lafım yok dedi.

Sahi, ben mühendistim değil mi? O kadar asimile oldum ki, ben bile artık kendimi mühendis olarak göremezken beni mühendis olarak görenler varmış. Ne hissedeceğimi bilemedim...

Tıpkı sadece üç aylık bir süre öğretmenlik yaptığım halde, geçen seneye kadar hala öğretmenler günümü kutlayan eski öğrencilerim gibi...

Peki beni kendime karşı dolduran ne?

İnsan en çok kendisine yabancı, ve insanın en büyük düşmanı yine kendisiymiş.

Benzer Yayınlar

3 yorum