(︶︹︺) Beşiktaş'taki patlama

- Aralık 12, 2016

10 Aralık cumartesi günü Beşiktaş'ta olan patlamayı biz de Çamlıca'dan duyduk, hatta Ümraniye Çakmak'taki arkadaşım bile duymuş.

Bir anda gündemimiz değişti, hüzne boğulduk yine...
Dün ulusal yas ilan edildi.
"Alışma" diye birbirimizi dürtüyoruz, ama dürtülmeye de bağışıklık kazanmaya başladık.
Bu kaçıncı? Neden önünü alamıyorlar, neden daha da kötüleşiyor ülkemizin durumu, nereye gidiyoruz böyle?


Patlamanın ertesi günü, sabah yolda yürürken gökyüzündeki bir uçağa gözüm takıldı. Onu izlemek biraz olsun huzur verdi. Belki uzakları hatırlattığı içindir... 
Ben de gitmek istedim, "ülkenizi bırakıp nereye gidiyorsunuz" diye azarlayanlardan biriydim ama buna rağmen ben bile gitmeyi hayal ediyorum artık...
Sıra Türkiye'ye gelecek diye diye, sıra bize de geldi galiba...

Üsküdar'dan, sahilde gitar çalan gençlerin kamerasına yansıyan patlama anı.

Bu ülkede ruh sağlığımızı korumak gittikçe daha da zorlaşıyor. Canımız burnumuzda, canlı bombalarla birlikte dolaşıyoruz, toplu taşıma araçlarını kullanıyoruz. Ne zaman patlayacakları belli değil, onca hayaller hedefler bir beyniyıkanmışın butona basmasıyla yok oluyor. Hiç bir suçumuz yokken, hiç bir kanun dışı olaya karışmamışken, ahlaklı, dürüst, saygılı yaşamaya çalışırken bir anda öldürülüyoruz.

Bu çok ağır bir şey, bu şekilde öleceğimize bari savaşalım da bir sebepten ölüme koşarken ölelim diyorum bazen. Bu gidişle de savaş kaçınılmaz görünüyor gerçi, insanlar evladını kaybediyor ya, karıncaya zarar veremeyecek insanlar öldürülüyor. Daha hala okula giden, hayata atılmamış çocuklar ölüyor. Bu kişilerin ailelerinin nefretini düşünebiliyor musunuz? Ateş düştüğü yeri yakıyor, ne kadar empati kurmaya çalışsak da o acıyı hissedemiyoruz...

Tüm yakınlarını kaybedenlere sabırlar, şehitlerimize Allah'tan rahmet diliyorum. 

İnşallah bu son olur...

*fotoğraflar alıntıdır*

Benzer Yayınlar

4 yorum

  1. Ben, bu acıları anlatabilmede yetersiz kalıyorum. Çok acı. Çok üzgünüz. Şehirlerimiz nur içinde yatsın. Allah bir daha böyle acılar, kayıplar göstermesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin... Allah tekrar yaşatmasın, hepimize sabır ve dayanma gücü versin...

      Sil
  2. Kelimelerin tükendiği zamanlardan birindeyiz. Üzüntümüzün tarifi yok... Umarım bu son olur ve bir daha böyle olaylar yaşamayız.

    YanıtlaSil