Nargileli sohbetler: Evlilik sorunsalı

- Kasım 07, 2016

Bugün bir arkadaş ile Kadıköy'deydik. Annem veya kızkardeşim bu yazımı görürse muhtemelen kızacaklar çünkü nargile içmemi yasaklamışlardı, bilmiyorlar... Ama çok ihtiyacım vardı kafa bulmaya :) Nasıl özlemişim ya, nasıl iyi geldi nasıl...


Arkadaş ile baya ciddi konulardan konuştuk, evlilik, sınırlar, tabular, ilişkiler vs.

Ve benim ne istediğime hala karar verememiş olduğumu farkettim. Ne tarafta duracagimdan, evliliği gerçekten isteyip istemedigimden hâlâ emin değilim.

30 oldum ama hâlâ evlilige hazır değilim. Acaba evliliğe hazır olmak derken çok mu fazla şey bekliyorum?

Şu an hayatımda biri yok. Kolay kolay da kimseyi alamıyorum hayatıma. Karşımdaki kişinin baya çabalaması gerekiyor...
Seviyorum evet, hatta o kadar seviyorum ki yumuş yumuş mıncırasım geliyor alıp kalbime sokasım sevgiye boğasım geliyor karışımdaki kişiyi. Ama konu evlilik olunca karşımda tanımlanamayan bir cisim varmışçasına bir soğukluk, yabancılık hissediyorum. Bana soğuk ve yabancı gelen şey kişi değil, evlilik kurumu aslında farkındayım. Ama cesaret edemiyorum. Ya pişman olursam?

Benzer Yayınlar

10 yorum

  1. Hazır olmadan hiçbir şeye kalkışma. Yoksa karşıdaki kişi fazlasıyla pişman olur. Böylece iki kişi çooookkkk mutsuz olur. Bu sonucun sorumlusu da kim olur bu durumda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru, çok ciddi bir karar bu. Hiç hazır hissettmeyecekmisim gibi.

      Sil
  2. Hazır olmak diye birşey yok sevgi ve evlilik konusunda. İnsanın hep bir kararsızlığı oluyor. Bunu ben benden büyük evli ablalarımdan da duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evlenenler nasıl cesaret edebiliyorlar ya gerçekten tebrik ediyorum...

      Sil
  3. :) Daha öncede söylemiştim,tanımak çok önemli.Hiç bir şey aniden olmuyor.Ne hissettiğimizi karşımızdaki kişiyle yaşadıklarımız belirler.Bu konuda toplumsal altyapımız son derece yetersiz.Bir defa kadın erkek ilişkisine bakış açımız çok sağlıksız. Hazır olduğun zamanı emin ol ki yüreğin sana söyleyecek.Ayrıca o tecrübeli ablalar o kadar güvenilir değildir.Bakın onların hayatına neler ön planda.En son sırada sevgileri geliyor.Maddesel hayata duyguları oturtmak zaman alabiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadın erkek ilişkilerinde işin içine çevre, dış gözler, inanç, tabu, kültür, yetiştirilme tarzı vs giriyor... böyle olunca başta aşkla başlayan her şey mantıksal bir çerçevede dönmeye başlıyor.
      iş evliliğe geçince, adetler, gelenekler, büyükler de işin içine giriyor, arada duygusal bağ falan kalmıyor iki kişi etrafa uyum sağlamak zorunda bırakılıp yıpranıyor. bütün bunlar göz korkutan şeyler... "Maddesel hayata duyguları oturtmak " çok doğru söylemişsin Güven abi...yorumun için teşekkürler

      Sil
    2. :) Niçin çevreyi duygusal ilişkine koyacaksın.Bırak kim nasıl bakarsa baksın senin ilişkine. Sen onları niçin düşünüyorsun? Nasıl yetiştirildiğimize değil,sen hayatına nasıl yön vermek istiyorsun onu şekillendirmeyi öğren.Benim başımda da öyle herkese bakıp yanılan bir insan var :) Bu bizi yanıltır ve mutsuz eder.Biz ikili ilişkilerde uygarlık unsuru olan,din,gelenek,adet,kültür ve büyük otoritesi şahısları gözetirsek yakalanacağımız tek bir şey var bir nevroz aşığı olup çıkarız.Sen başarıyla bir şeyleri yürütebilecek coşkuya sahip bir kızsın.

      Sil
    3. güzel diyorsun ama malesef ha deyince aşılacak bir şey değil :) takıntılıyız, güven problemimiz var, fazla düşünüyoruz...
      başındaki tatlıbelaya öpücükler, sevgiler, saygılar :))

      Sil
    4. :))) Her takıntı üzerine yürüsen yok olur.Güven duygusu tamda insanın kendi içinde. Benim tatlı bela unutmamışsa sor iki önemli kuvvet var bizim kendi iç varlığımıza.O bize güven verir. Umarım hatırlar.İki güzel gücümüz .Problemi düşünürken o çözer

      Sil