Kitaplar #5 : Marilyn Monroe ve Bilinmeyen Hayatı

- Kasım 01, 2016


Üsküdar 3.Sahaf Festivali'nden aldığım "Marilyn Monroe ve Bilinmeyen Hayatı" kitabını okudum bitirdim.

Onunla ilgili başka bir biyografi okumamıştım ama YouTube'dan belgeselini izlemiştim.

Kitap, Marilyn'in büyükannesinden itibaren başlıyor anlatmaya. Bazı yerlerde, başka biyografilerde anlatılan bazı kısımların yanlışlığını ispat ederek daha güvenilir kılıyor yazılanları.
Bir roman okurcasına, sıkılmadan okudum ama Marilyn'in yaşadıklarına içim acıdı sürekli...
İç savaşlarını, hayal kırıklarını ve ayakta kalabilme çabasını hissettim. 

Her hikaye "çılgın bir aktristin çılgın hayatındaki bir başka çılgın gün"lerle dolu.


Kitaptan eklediğim alıntılardan da anlayabilirsiniz ne kadar hassas ve takıntılı biri olduğunu.

Bu dünya duyarlı yüreklerin kaldıramayacağı bir yer diye düşünüyorum...

Empati kurabilen, duygusal, hassas yapılı insanlar hayata tutulu kalabilmek için bazen normalin üstünde bir çaba göstermek zorunda kalıyorlar...


Her seferinde "bu defa mutluluğu bulacağım" umuduyla yeni bir başlangıca adım atıp, daha büyük hayal kırıklıkları yaşadıkça, takıntılı ruh hali şiddetlenmeye başlamış. Kabullenememiş, üzülmüş, kendinden ödün vermiş ve çok kırılmış...

Çocukluğunun hüzünlerini unutamayıp, genlerden gelen ruhsal rahatsızlıkların onda da başlayacağına olan inancını bilinçaltından silemedikçe dibe batmış...



Bazıları onun için "Gerçek aşkı, sevgiyi bulamamış. O yüzden bu kadar kötü olmuş" diyor ama ben böyle düşünmüyorum.
O aslında evine bağlı, yemek pişirip çocuklarıyla oynayan bir imajı daha rahat taşırdı ama inatla bu türden bir hayatı istemedi. Ünlü olmak istedi, onun kadar hassas birinin kaldıramayacağı entikalarla dolu bu hayatı istedi. İçinde bir yerlerde hep vardı aslında sıcak bir yuva kurma özlemi. Ama hep korktu.
Evet, o ölene kadar hep "terkedilmiş bir çocuk"tu. 

Benzer Yayınlar

4 yorum

  1. Ben de yakın zamanda okudum bu kitabı. Marilyn'in hayatıyla ilgili hiç bilmediğim ayrıntıları öğrendim. Bazısına çok şaşırdım bazısı içimi burktu.Özellikle annesi ile olan ilişkisini ve ona olan düşkünlüğünü ilk duydum mesela

    MM hayranlarının mutlaka okuması gereken bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de hiç görülmemiş fotoğraflar ve hiç bir yerde duyulmamış şeyler var içinde, ciddi bir araştırma yapılmış ben de hayranlarının özellikle bu kitabı okumasını tavsiye ediyorum. Annesi ile olan ilişkisi de yürek burkucuydu...

      Sil
  2. Hayatını ve hakkında yazılanları çok okudum; ama kitaptan değil.

    Çocukluğu kötü ilkten. Sonra hep algılandığı gibi belki sarı saçları nedeniyle aptal değilmiş. Çalanlara kapıyı açtığında tanımıyorlar bile ev haliyle, öyle adamış kendini sanırım Arthur Miller ile evliyken ki o da az buz yazar değil. Ders kitaplarımızdı onun kimi kitapları.

    Hazin ve yaşanmamış, yarım kalmış bir hayat öyküsü var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aslında algılandığı kişi ile, aslında olan kişi arasında sıkışmış olması iki tarafa da tam olarak yönelememesi de kötü ruh halinin büyük sebeplerinden biri bence. Aptal sarışın imajından sıyrılmak istiyor ama kalabalıklarda bu imajla çok daha iyi hissediyor.
      Marilyn Monroe ne kadar çocuksu ve hassassa, Arthur Miller da o kadar kendini beğenmiş ve kasıntıymış... Marilyn'e kendini biraz değerli hissettirebilseydi belki durum daha farklı olurdu.

      Sil