Günlükler

- Kasım 14, 2016

Defalarca imha etmeyi düşünüp bir türlü kıyamadığım günlüklerimi, evdeyazar'ın şu yazısı ile tekrar yok etme düşüncesine bürünmüştüm.

Günlüğümden


Bir yandan geçmişe bağlı kalmamak adına hepsini yok etmek istiyorum diğer yandan anılarım onlar benim deyip kıyamıyorum...
Geçen aylarda, kağıt doğrama makinesi bile baktım internetten ama sonra yine vazgeçtim.

Kaç defa, aldım elime makası bir kaç sayfa kestim sonra vazgeçtim. :) ama itiraf edeyim, bir zaman sonra tekrar eski günlükleri çıkarıp gözden geçirmek istediğimde, yırtıp atığım o birkaç sayfa için üzüldüm...

Evdeyazar'ın yazısını okuyup gaza gelince, eve gidip hemen günlükleri çıkardım önüme serdim. Bir kaç sayfa okudum önce, sonra yine kıyamadım geri yerlerine koydum :)

Ben bu günlükleri yok edersem pişman olacağım, artık biliyorum.
Ve fark ettim de, artık eskisi kadar saçma da gelmiyor yazdıklarım. "O kadar karamsar ve saçma sapan yazmışım ki okuyup depresyona girmemek için geçmişimi silip bunlardan da kurtulmalıyım" düşüncesi geçmiş gitmiş bende, "kendi psikanalizimi yapabilirim" düşüncesi başlamış.

Lady Witch'in bugünkü yazısına denk geldiğimde, "iyi ki o gün günlüklerimi yok etmedim" dedim bir kez daha.

---

Benim bir tane bebeklik fotoğrafım var, onun dışında bebekliğime ait fotoğrafım yok. O fotoğrafta çok çirkin çıktığım için annemden alıp çöpe atma girişimlerim hep annemin engellemeleriyle devre dışı kaldı. "Şimdi sana çirkin geliyor ama büyüyünce iyi ki atmamışım diyeceksin" deyip beni her defasında ikna ediyordu, sağ olsun.

Fotoğrafta tek gözüm şiş ve ellerimi yumruk yapmışım, ben değil de Muhammed Ali'nin bebekliği gibi görünüyorum, hayata dayak yiyerek başlamış gibiyim :)
Ama iyi ki de annem izin vermemiş yırtıp atmama...

Günlüklerimden de bir kaç sayfa koparıp atışım bende bu duyguyu oluşturduğuna göre, hepsini yok edersem kendimi eksik hissedecekmişim gibi geliyor.

En iyisi geçmişi olduğu gibi kabul edip, barışık olmak...

Benzer Yayınlar

14 yorum

  1. Kesinlikle aynı fikirdeyim. Hepsi acı tatlı hatıralarınız. Atmamanıza ve gülümseyerek hatırlamanıza sevindim :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, hepsi beni ben yapan şeyler :)

      Sil
  2. Ne güzel günlük tutmuşsun, hiç yok edilir mi onlar:( Sakın öyle bişi yapayım deme... Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir delilik yapmam :) teşekkürler

      Sil
  3. Bazen geriye dönüp bakınca insan eski anıları hatırlamak yada hatırlamamak istiyor Ama hepsin de ayrı bir hikaye ayrı anılar saklı iyi ki atmamışsın geçende ben okumuştum eski günlüğümü okuyunca bir tebessüm ettirdi :) bana iyi ki saklamışım dedim acı da olsa hüzünlü de olsa geçmiş bizimi biz yapandır Güzel bir günlük tutmuşsun ..güzel anılar güzel günlükler yazman dileğiyle sevgiler Adaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım, zaman geçtikçe değerleniyorlar aslında, yaşlandıkça kıymetini anlıyoruz galiba :) 16 cilt var sanırım benim günlükler, baya yazmısım :))

      Sil
  4. Benim yazımdan gaza gelip günlüklerinizi yırtsaydınız ve sonradan pişman olsaydınız gerçekten çok üzülürdüm. En güzeli insanın içinden geleni yapması...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıyamadım :)
      bilmiyorum belki de hepsini yok etseydim rahatlamış da olabilirdim ama o riski alamadım.
      evet iç sesimizi dinleyip öyle karar vermek gerek. Artık içimden gelen, onları içim acıyarak değil de analiz edercesine okuyup saklamak.

      Sil
  5. çocukken öğretmenimiz bize günlük ödevi vermişti görünce aklıma geldi :) ara sıra açıp okurdum ne güzel eski günlere dair kendi elinden çıkmış anılarını okumak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sonradan açıp okumak güzel. Ayrıca yazmak gerçekten de psikolojik rahatlama sağlıyor bu kesin :)

      Sil
  6. Her eski kendi varlığında anlamlıydı. Bu günü bile eskiye eskimislige bırak. Alma yüklerini. Unutmalı dünde ne varsa.ben bu gün iyiyi olacağım yeni bir gunle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dolunay seni etkilemedi mi güven abi

      Sil
  7. Sürekli günlük yazmışlığım yok. Biliyorum ki bir gün hepsini yok edeceğim. :)

    Ne kadar bir şeyleri atarak unutmaya çalışsam da, hatıraların maddeyle ilgisi yok. Özelliklede üzüntü verenlerin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence yok etme, yıllandıkça güzelleşiyorlar çünkü şarap gibi :)

      Sil