Alerjiye musait hassas cilde sahip olmak ve mucizevi krem coresatin pembe

- Kasım 28, 2016

Cumartesi gecesi bir farklılık yapıp Diadermine arındırıcı yüz yıkama kremi ile yüzümü yıkayıp öyle yattım. Normalde bunu gunduz kullanıyordum ama kullanma talimatında sadece günde bir defa kullanılması yazılmış sabah akşam diye belirtilmemiş.


Oh tertemiz yatiyorum derken sabaha domates olarak uyandım :( Yüzüm yanıyordu, kaşınıyordu ve yer yer şişlikler olduğunu hissedebiliyordum.
Annemden köşe bucak kaçarak, yüzümü soğuk suyla yikadim, kurumuş olduğu için kaşındığını düşünüp kremledim ve kahvaltı yapmaya gittim. Annem biraz paniktir bu konularda, ben sakin kalmaya çalıştıkça o beni panikletir. O yüzden gorunmemek için elimden geleni yaptım.

Geçen sene, LR satışı yapan bir arkadaşımdan acil durum spreyi almıştım, onu sürdüm yüzüme.
Biraz yüzümün rengi düzelir gibi oldu ya da ben öyle umdum, erkek kardeşimle ve babamla karşılaştım hiç bir şey fark etmediler. Annem de farketmez rahatlığıyla odaya geçtim ve annem görür görmez ne oldu senin yüzüne diye söylenmeye başladı. Yok bisey, bisey surdum ondan oldu galiba dedim. "Alerji yapmış!!! Git hemen alerji ilacı var mutfakta onu iç" dedi. Annelerin her zaman her şeye karşı bir çözümü vardır, "bu neden benim aklıma gelmedi ki" diye düşünürken annemden kacmama pişman oldum azıcık.


Hemen, evdeki üç çeşit antihistaminik ilaçlardan zyrtec'i içtim.
İnternetten de araştırdım bu arada, zyrtec'i çantasından eksik etmeyenler bile varmış. Ağrı kesici bile içmeye yanaşmayan biriyim aslında ama ilaçların iyileştirici etkisini inkar etmemek lazım. Yine de umarım cantamda ilaç taşıyacak durumda olmam... Sevmiyorum ilaçları...

Günlerden pazardi ve benim öğlen aöf sınavım vardı. Evet bu geçtiğimiz pazar oldu bu.
İlacı içtikten sonra yüzüme buz kompresi uyguladım, biraz yanması azalınca hazırlanıp çıktım hemen.
İlacın sersemletici etkisiyle, yarım saatlik sınavda başımı masaya bırakıp uyumamak için zor tuttum kendimi. Eve geldigimdeyse direk yattım.

Akşam yatmadan önce Kestine' yi içtim. Gecen sene yine yüzüm alerji olunca doktor sabah zyrtec akşam Kestine içmemi söylemişti ondan yüz bulup da içtim yani kafama gore içmedim tabiki :)
O da bi güzel sersemletti ve gece derin bir uykuya daldim.
Sabah kalktığımda pek bir fark yoktu yüzümde. Ben de fondöten ile kapatmaya çalışıp işe öyle gittim. Tabi ki şişko yüzüm farkedilmeyecek gibi değildi ama sadece şüşko olması neyse bi de pütürüklüğün üstüne katmanlasmış fondöten görüntüsü gün boyu aynalara kusmeme sebep oldu.

Ee ne demişler büyüklerimiz, kınama gelir başına. Hep cilt kusurlarını kapatmak için bi ton makyaj yapıp daha kötü bir görüntüye sebebiyet verdiklerini düşündüğüm kişilerden biriydim şimdi ben de.

İşyerinden bir abla, coresatin pembe diye bir krem önerdi bana. Bebeklerin pişikleri, egzamalari için kullanılıyormuş. Kortizon yokmuş. Hassas ciltli oldugum için kullanabilirmişim kendisi de kullanıyormuş.
Netten araştırınca geçen sene bana da cilt doktorunun, ayagimdaki bir leke için mavisini verdiğini ve işe yaradığını hatırladım.


Hemen bugün eczaneden coresatin pembe kremi aldım. Eve gelip makyajımı sildim. İmex sabun ile yikadim(sivilceler için gittigim doktor evlenene kadar her sabah ve aksam bu sabunla yüzümü yikamami söylemişti) ve kremi sürdüm. Birkaç saniye sonra yüzümde hafiflik hissetmeye başladım bile. Ama psikolojik olabilir diye dusundum, bekledim. Yarım saat olduğunda gözle gorulur bir fark olmaya başladı. Zaten anında kaşıntıyı ve yanmayı kesmişti. Bir saat sonra neredeyse tamamen düzeldi.
Allah razı olsun o abladan, mucize gibi bir krem. Hem de zararsız.
30ml lik minicik kutu 40tl ama kesinlikle hakkını veriyor paranın.
Çok şükür yarın normal yüz ile gidebilicem ise inşallahhhh...

Benzer Yayınlar

6 yorum

  1. Çok geçmiş olsun... Kullandığımız ürünlere dikkat ermek lazım hele ki bünye alerjikse:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, artık cildimin hassasiyetini kabullenmem gerek sanırım :/

      Sil
  2. Geçmiş olsunn.. maalesef içerisindeki maddeler alerjik ciltlerde böyle sorunlar yapıyor. bence birazcık daha doğal içeriklere yönelmelisin. zytec kurtarıcıdır bu arada kendimden biliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diodermine'in pembe olan yüz yıkama jelini de kardeşim almıştı ama 1 kere kullanması ile yüzünde bir sürü sivilce yaptı hemen bıraktı, kuzenimin cildini ise bebek gibi yapmıştı o yüzden onu da kuzenime verdik. Bazı ciltlere yaramıyor.
      zyrtec ve kestine pek etkilemedi gibi geliyor bana nedense, coresatin favorim oldu bile :) dediğin gibi, doğal şeylere yönelmek en doğrusu aslında...

      Sil