Lokum :)

- Ekim 28, 2016


Lokum ile nasıl bir endisemiz olursa olsun, google'layinca imdadimiza yetişen muhabbetkusu.com.tr ye teşekkür etmek istiyorum :) 
Bu forum sitesine üye değilim (henüz) ama iyi ki var, iyi ki kurulmuş.

Kuşumuzun dışkısı poposuna yapışıyordu, baktık ishal belirtisiymiş, pirinç lapası verin ve ılık suya oturtun temizleyin dediler yaptık ve düzeldi (şimdilik)

Bakınca gözlerini yumması mutlu ve güvende hissettiğini gösteriyormuş öğrendik.

YouTube'dan muhabbet kuşu sesi dinletmek (sadece o zaman ötüyor ve hareketleniyor diye açıyorduk) intihar etmesine sebep olabilirmiş.

Kafese ayna koyarsak, gördüğünün kendisi olduğunu anlamazmis.

Yem kabının ayaklık kısmına boynunu sıkıştırmaya çalışması intihar etmesi demek değilmiş. Oyun oynuyormuş. 

Çok hareketli olması, takla atması, kafesi dislemesi hep doğal seylermis. Dışarı çıkmak istiyormuş.

Çok şey öğrendik ve öğrendikçe hem lokum bize iyice alıştı hem de biz onu tanımaya başladık.

Bugün sıcağa yakın ılık su hazırlayıp onu içine oturttum, huysuzlanir kaçar sanıyordum ama o kadar hoşuna gitti ki hareketsiz durdu içinde. Hafiften yikadim poposunu tertemiz oldu. Sonra avucumda tutup çok sıcak olmayan ayariyla saç kurutma makinesini tuttum, dusuk ayarda. O da hoşuna gitti. Ama tüyleri tam kurumadi. Ben de elimdeyken onu kalorifere yakın tutup usumesini engelleyip kuruması için bekledim. Tek ayağını kaldırdı. Gözlerini yumdu. Kendinden geçti resmen :) elim yorulduğu için kafesini kaloriferin önüne getirip onu kafese koydum. İyice kuruyup, ısınıp kendini toparladı.
Sonra evdeki küçük bir karton kutunun kapak kısmına yuvarlak delik keserek ona gece yatması için yuva yaptım. İçine koydum, bir sure öyle kaldı ama sonra çıktı. 
Su an kafeste ama kutunun içinde değil. Kafesteki cubukta başını sırtına gommus uyumaya çalışıyor. 

Kutu konusunu foruma sormadan kendim karar verip uyguladım ama yanlış mı yaptım acaba böyle bir şeye gerek yok mu? Usumesin ve daha karanlık olacağı için huzurlu uyusun diye dusundum.
Şimdi bir araştırayim bakalım.

Bizde haberler böyle, gorusuruz :)

Benzer Yayınlar

4 yorum

  1. anladım ki kuşlar hakkında pek bilgim yokmuş..
    Kalemin dert görmesin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hoşgeldin :)

      Sil