Çocuklarınızla oynamayı ihmal etmeyin

- Ekim 18, 2016


Onlara sürekli tv izliyorlar, tablete giriyorlar ya da sadece bilgisayar oyunu oynuyorlar diye kızmayın. Aslında sanallıktan sıyrılıp gerçek anlamda oyun oynamaya hasretler... Ama yalnızlar... 
Komşu çocuğu, okul arkadaşları olabilir ama onlar da elinden tableti düşürmüyorsa bu bir şey fark ettirmez. 
Çocuklarımızı bu sanallığa biz sürüklüyoruz...


Geçen hafta, erkek kardeşim(11 yaşında) yine tv karşısında çizgi dizi izleyip uzanırken, elinde bu Lego'lar da vardı. Ama oynuyor demeye bin şahit lazım... Kulakları çizgi filmde, arada bir elinde tuttuğu parçalara bakıp yine ekrana kilitleniyordu.
Bir süre onu izledikten sonra içim acıdı, "hadi birlikte oynayalım" dedim, yüzündeki ışıltıyı görmeliydiniz... Kocaman gülümseyerek anında televizyonu kapattı ve yere oturup oynamaya başladık. Heyecanla oyuncaklarını bana yaklaştırdı, "bak bu da var istersen sen bunu alabilirsin" diyerek...
Hatta "aa şunu da getiriyim bi dakka bekle" deyip odasına gidip diğer oyuncaklarını da taşımaya başladı ...

Bu fotoğraftaki Lego Ejderhayı ben almıştım, ama unutmuştum o söyleyince hatırladım.
Ejderha ateşinde pizza isteyen? :)
Birlikte bir süre oynadık, güldük, eğlendik. Kalkıp gitmeyeyim diye bir çaba içerisindeydi sanki. Hangi oyuncağı istersem onunla oynayabileceğimi söylüyor, elime aldığım oyuncakların işlevlerini gösteriyordu devamlı. Arada bir sıkılıp sıkılmadığımı soruyor, sıkılmadığımı söylediğimde neşeleniyordu...


Onun bu hali içimi biraz acıtsa da, mutlu olması beni de mutlu etti. Artık her fırsatta onunla oynamam gerektiğini, bu yaşlarına tekrar gelmeyeceğini yazdım aklımın bir köşesine.


Ama ben o günden beri bir daha tekrar oturup onunla oynamadığımı, şu an bu yazıyı yazınca fark ettim :(

Benzer Yayınlar

2 yorum

  1. şimdiki anneler de babalar da çalışıyor , çocuklar da bu arada derede büyüyor :(

    YanıtlaSil