Bazı kötülüklerin varlığını kazık yemeden idrak edemiyoruz

- Ekim 29, 2016

Bu da bana ders olsun.
Aman onlar da bizim gibi çalışan, işini yapıyor o da. Çok da ustune gitmeyelim onun işi de zor diye kimseye acımak yok artık. Özellikle de güzellik sektöründe.

Beautyland hakkında şikayetim var. Siz de yanmayın diye bu yazı ile uyarıyorum.



Geçen sene epilasyon paketinin yanında ısrar minnet zorla aldırdıkları cilt bakımı paketinin ilk seansından sonraki gün yüzüm patatese döndü.

İşe gidemedim. Hastayim deyip izin almak zorunda kaldım. Hastaneye gittim bir hafta iğne vuruldum. Neyse ki o yüzümün fotoğrafını çekmiştim de elimde kanıt vardı güzellik merkezine giderken.
Gittim, bana alerji yapıyor ben kullanamiycam iptal ettirmek istiyorum dedim. İptal edemezlermis, aldıktan sonra bir hafta içinde iptal edilebilirmis sadece. Sağlık bu ya, sağlık! Herşeyden önce gelir. Elimi kolumu sallayıp canım sıkıldı ben iptal edicem demiyorum ki? Yüzüm mahvoldu dışarı çıkamadım kaç gün. İşe gidemedim, bir sürü iğne yedim anca yüzüm gözüm yerine oturdu.
Bana öyle gelmiş-miş. Alerji değilmiş o, yüzüm temizleniyormus ondan öyle olmuş ben çok panik yapmışım. Doktor da anlamamis. Çıkarttım telefondan resmimi gösterdim, onu gorunce anca ikna oldular. Birisi odasına çağırıp beni sorguya tuttu, neler yedin bisey surdun mu falan diye. Yediklerim her zaman yediğim şeylerdi dedim benim bir şeye alerjim de yok zaten. Ama yüzüme yatmadan önce birşeyler sürdüğümü söyledim. 12 saat içinde asla bir şey sürmemem gerekiyormuş, hatta mecbur kalmadikca yikamamam bile lazimmis. Bu uyarıyı bana kimse yapmadı dedim. Aa nasıl yapılmaz. Unutmuşlardır falan dendi. Bu kadar ciddi bir uyarıyı yapmak nasıl unutulur aklım almıyor.

İlk seansım olduğunu bile bile hiç bir şey denmedi hiç uyarılmadım bu konuda, hatta temizleme jellerini falan kullanmaya devam edebilirsin dedi cilt bakımı yapan kişi. Onu diyene kadar "ama yarına kadar sakın yüzüne bir şey sürme" diyebilirdi.

Yine de iptal ettirmek istedim, bu rahatlıkları beni korkuttu çünkü. Ama etmediler. İkinci seansa kesinlikle öyle bir şey olmayacak özel olarak ilgileneceğiz falan dediler. Ben de baktım olmuyor mecburen kabul ettim. İkinci seansta dedikleri gibi çok dikkat edildi ve sonrasında ben de yüzüme bir şey sürmediğim için bir sorun yaşanmadı. Ama cilt bakımına devam etmeden önce bir cildiyeciye gitmeye karar verdim. Yüzümdeki birkaç sivilceyi tedaviyle yok edip izlerini sildirmeye gelecektim. Tamam dediler, dondurmaya gerek yok biz seanslarini öteliyoruz dediler. "Doktordan rapor getirmeme gerek var mı, sonradan problem çıkmasın?" dedim, yok merak etmeyin çıkmaz dediler. Ben de tamam o zaman dedim ötelettim. Önce üç ay ötelendi, sonra istersem bir sonraki yaz sonuna kadar istediğim zaman gelebileceğimi söylediler ve Temmuz 2016ya kadar ben paketim orda duruyor rahatlığıyla hiç gitmedim. Tabi öncesinde emin olmak için özellikle sordum "geldigim zaman paketime kaldığım yerden devam edicem di mi? Seanslarin hepsini kullanabilecek miyim?" diye, ve bana evet tabiki dediler. Temmuzda aradım, paketin durumunu sordum. Ekime kadar kullanabilirsiniz dediler. Su an ekimdeyiz, geçen hafta aradım randevu aldım. Bugüne verdiler. Bugün gittim, seansa girdim. Bakım yapan hanım, sana kim sattı bu cilt bakımını sendeki lekeler geçmez falan dedi bi moralimi bozdu. Bence o kadar da kötü durumda değilim. Gidip sistemden bi bakayım kim kaydetmiş seni dedi, baktı geldi "senin seanslarin Ekimin 20sinde bitmiş, ama ben bunu hediye olarak yapicam" dedi. Ben şok. Nasıl yani dedim, ben daha üçüncü seanstayim bir sürü para verdim dedim. Bana sorun çıkmayacağını söylemişlerdi dedim. Yetkili birini çağırdılar konuştuk, kadının tek dediği şey "bizim paketlerimiz yıllıktır, yıl bitince paket de biter". "Tamam güzel diyorsunuz da başta anlatsaniza bunları. Bana kimse böyle açıklama yapmadı. Ben özellikle sordum bir sorun çıkar mı  rapor getirmem gerekir mi diye, hayır çıkmaz dediler. Geldiğinizde tabi ki kaldığınız yerden kullanmaya devam edebilirsiniz dediler" dedim. "En fazla üç ay ötelenbilir daha fazlası olmaz" diye açıklama yapıyor hâlâ. Ve benim 9 tane seansım duruyor kullanılmamış. "Ben bu seansları hiç kullanmadım, siz de gordunuz bilgisayardan benim yerime başkası da kullanmamış ve ben bunların parasını ödedim. Şimdi nasıl kullanamam, nasıl iptal olur daha geçenlerde yeni bitti taksitleri" dedim. Kadın hala siz yanlış anlamış olabilirsiniz biz bir sene bitince daha fazla uzatamayız yapabileceğimiz bir şey yok falan diyor. "Şu an burda mağdur olan benim, suçsuz olan benim. Bana yeterli bilgi verilmediği için bu durumdayim ve siz beni değil kendi personelinizi savunuyorsunuz" dedim. Bana yardımcı olmak icin paketler sunmaya başladı. Ancak başka bir paket alırsam bu paketi de onunla birlikte uzatabilirlermis. Saçmalığa bak... Ödemede de yardımcı olurlarmış. "Benim buraya hiç güvenim kalmadı, tekrar paket almam. Tekrar gelmeyi bile dusunmuyorum artık" dedim. Önceki yıl alerji yaptığında gorustugum bana ne yedin ne surdun diye soran kişi ile gorusmek istedim gittim hatırladı beni, gorustuk. Dediklerimi inkar edemiyorlar, ben neden kendi paramı yakmak isteyeyim ki madem öyle bir şart var gelirdim o zaman her ay. Anlattim yine aynı şeyleri, yapacak bir şeyleri yokmuş sistemi degistiremezmisler. Çok iyi anlıyorlarmış beni ama mümkün değilmiş. Ancak başka bir paket daha alarak bunu da onunla uzatabilirmisler. Resmen para tuzağı ya. "Ben burayı herkese öneriyordum, su an çok pişmanım. Çok kırıldım ve artık güvenmiyorum, paket falan da almak istemiyorum" dedim. Aldığım paketi bir üst seviye medical bakıma çevirip uzatacaklarmis, 1200tl daha ödeyecekmisim en uygun paketleri buymus. Aslında bunu da yapmamaları lazimmis, ust yönetim neden böyle bisey yaptınız diye sorarmış ama bana bunu yapicaklarmis bla bla bla...
Anlamıyorum ya madem onu yapabiliyorsun bunu da yaparsın o zaman? Seanslarimi kullanmama izin verirsin?
Madem böyle ciddi bir risk var. Paramız yanabiliyor, o zaman arar uyarirsin ya da bi sms cok mu zor "sayın musterimiz su tarihe kadar kullanmazsanız yanacaktır" diye. Bunu söyleyince de "öyle bir sistemimiz yok" dediler. Bir de kaç yıllık güzellik merkeziyiz diye övünüyorlar. Nasıl bunca yıl ayakta kaldıkları belli oldu.
Tuketici mahkemesine başvuracağımı söyleyip oradan ayrıldım. Ama basvursam da bir şey çıkacağını sanmıyorum... elimde resmi kanıt yok. Bin küsür para pisi pisine gitti.
O kadar soğudum ki, gelin tüm hizmetlerimizden ücretsiz yararlanın deseler bile gitmem.
Ben hakkımı helal etmiyorum. İnşallah bir yerden çıkar onlardan.

Ne personelinin bir bilgisi/bir musteri deneyimi var ne de yöneticisinin. Uyarmaktan aciz, sağlığı hiçe sayan, sallamasyon bir merkez işte... Tek övünçleri eskiden beri var olmaları. Onu da böyle yeterli bilgi vermeden uyari yapmadan sinsice para kaparak sağlıyorlar belli ki. Benim gibi tecrübesiz, saf insanlar bir belge vs istemek aklımıza gelmeyince onlar da bunu kullanıp sömürebildikleri kadar sömürmeye çalışıyorlar. Gerçi normalden de uyanık olmak lazım çünkü bana baştan soylemedikleri şeyleri sonradan kural bu diye söylemeye başladılar.
Ben kendimi savundukca ilk gorustugum kadın "o zaman belgeyle gelin bana, elinizde resmi belge var mı" dedi. Ben bilsem böyle bir kuraliniz olduğunu ona gore davranırdım. Keşke ses kaydı alsaydim, yuzyuze konuştuğum için telefon kaydı da yok.
Hakkımı nasıl arayacağımı da bilmiyorum. Kanitlayamiyorum ki...
Bin nasihatten bir musibet yeğdir dedikleri doğruymuş. Dilim yandı attık. İnsallah daha dikkatli olurum da bi işe yarar bu olay bari.

Benzer Yayınlar

12 yorum

  1. Çok geçmiş olsun hiç değilse gitmeden önce adını araştırdıklarında caymış olurlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok moralim bozuldu ya... İnsanı aptal yerine koyuyorlar

      Sil
  2. çok geçmiş olsun canım umarım kapanır orası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım. Haketmiyorlar çünkü :(

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun.Kozmetik çoğuna sıcak bakmam.mümkünse evde yapmaya çalışın. çok kolay ve ekonomiktir tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle yapicam artık. Zaten almazdim ama bi şekilde ikna oldum malesef aldım, para çöpe gitti.
      İnsanın güveni, gururu kırılıyor böyle şeyler yaşayınca.

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun canım ya. Gerçekten moral bozucu. İnsanın güveni sarsılıyor. Hoş ben güzellik bakım merkezlerine falan hiç güvenmiyorum ya neyse. Cilt canlı bir doku, merak etme düzelir :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, aynen öyle çok üzüldüm...
      inşallah ben cildimin çok kötü olduğuna inanmıyorum düzelir bence de :)

      Sil
  5. Çok çok geçmiş olsun. Her sokak başına güzellik merkezi açılır, iki ders almışları oraya güzellik uzmanı olarak koyarlarsa olacağı bu. Emin olçok fazla dili yanan var bu merkezlerden.
    Umarım kalıcı bir sorun yaşamaz, en kısa zamanda atlatabilirsin.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, malesef bir yandan kapananlar bir yandan yeni açılanlar takip edemiyoruz bile. herkes kendisini güzellik uzmanı ilan etmiş durumda...
      Umarım, çok teşekkür ederim.

      Sil