Kitaplar #1 : Yeraltından Notlar, Kürk Mantolu Madonna

- Eylül 08, 2016


Dostoyevski'nin "Yeraltından Notlar" kitabını birkaç gün önce okuyup bitirdim. İlk olarak, Üskadar'da "Kitaplı Kahve" diye bir yerde elime almıştım bu kitabı. Şöyle bir bakayım diye rastgele sayfaları okuyunca ilgimi çekti, ilk sayfasına dönüp baştan başladım ama okudukça okuyasım geldi. Baktım kitaba dalıp gidiyorum, satın alıp daha rahat bir zamanımda okumak için geri bıraktım. 

Aradan baya bir zaman geçtikten sonra bir kitapçıda denk gelmem ile hatırladım ve hemen satın aldım. Ve ancak bu hafta okuyup bitirebildim. Bu kadar ertelemeyeydim iyiydi. Kitap bir çırpıda bitti, güzeldi. Son sayfasını okurken bile bittiğini anlayamadım, bu kadar çabuk biteceğini düşünmediğim için herhalde... Pek fazla ince kitap okumadığım için belki de bana yarım kalmış hissi verdi. 


Daha sonra, yine az sayfalı kitaplar ile devam etmek isteyip bu sefer de Sabahattin Ali'nin "Kürk Mantolu Madonnası"na başladım. Hani zeytinli poğaçaların içine minicik bir zeytin parçası koyarlar da, bir türlü ulaşamazsınız sonra birden karşınıza çıkıverir ya, ben de bu kitabı okudum okudum kürk mantolu madonnayı bir türlü bulamadım. Tamamen başka bir şey anlatılıyordu, kitabın ismi ile anlatılanlar arasında bağ kurmaya çalışıp beceremeyince, fazlaca sabırsız bir anıma da denk geldiğinden olsa gerek bir süre elime alamadım.

Dün gece tekrar okumaya devam ettim, kardeşim ışıktan rahatsız olup uyuyamadığını söyleyene kadar da bırakamadım.

Evet Madonna'yı buldum sonunda, ve kitap su gibi akmaya başladı. Okumaya devam edebilmek için akşamı bekliyorum.

Benzer Yayınlar

14 yorum

  1. Artık kitap okurken kılı kırk yarıyorum.

    YanıtlaSil
  2. benim de bir türlü elim gitmiyordu, erteliyorum sürekli ama bu sefer şeytanın bacağını kıracak mıyım bakalım

    YanıtlaSil
  3. Kürk Mantolu Madonna sosyal medyanın moda kitaplarından :) Türk filmi tadında, akıcı bir kitap ❤

    YanıtlaSil
  4. evet o kadar fazla denk geldim ve duydum ki sonunda okumaya başlayabildim :)

    YanıtlaSil
  5. Kürk Mantolu Madonna favori kitaplarımdan. Yeraltından Notları'da severek okumuştum... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Kitap okumayı da bi türlü sevemedim. 5 yıl önce emine şenlikoğlu nun kitabını okumuştum. Tabi kitap okumak lazım ;)

    YanıtlaSil
  7. @persephone, hoşgeldiniz:) ben de sevdim iki kitabı da

    @ömer, huzur sokağını mı okudun? :) ben onu okumuştum kapkalın kitap su gibi akıp bitmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzur sokağı ve gençliğin imanını sorularla caldılar. Severek okumuştum ;)

      Sil
    2. Huzur sokağı ve gençliğin imanını sorularla caldılar. Severek okumuştum ;)

      Sil
    3. gençliğin imanını sorularla çaldılar'ı okumadım. şimdi bir arattım da baya etkili ve güzel olduğunu yazmışlar. merak ettim, okuyabilirim ben de

      Sil
  8. Kürk Mantolu Madonna kitabını hep merak etmişimdir, ama bir türlü kısmet olmadı okumak. en kısa zamanda okuyacağım. Bu arada blog ismi ve dizaynı çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) ben de kitabı geçen sene aldım ama bu yıla kısmetmiş okumak :S

      Sil
  9. Blogınuz hayırlı olsun,aramıza hoşgeldiniz.
    Kitapların ikiside,çok üiyi seçımler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de bloguma hoşgeldiniz, teşekkür ederim. :)

      Sil